Jutarnji zdrav obrok

October 09, 2012

Prošle godine sam nabavila knjigu "Zdravi & vitki" od Harvija i Merilin Dajmond. Sada da pitate vaše roditelje da li znaju ko su oni, dobili biste potvrdan odgovor. U pitanju je kultni program ishrane koji se bazira na pravilnom kombinovanju namirnica, tako da obrok bude hranljiv, ali i lako svarljiv. Pošto doručkujem sama, obično pripremam obroke koji su lagani i puni povrća, a i kako sam ovih dana bombardovala sa ne tako light klopom, vreme je za recept koji odiše zdravljem i vitaminima!

Pravilno kombinovani sendvič

Za tipičan sendvič karakteristično je da se kombinuju proteini i ugljeni hidrati zbog čega se troši mnogo energije za probavu. Pravilno kombinovani sendvič sa hlebom od integralnog žita i sa nadevom od paradajza, avokada, krastavca i zelene salate ili jestivih mladica ukusan je i okrepljujućiHleb uvek lako prepecite da bi se razgradili gluteni i da bi se lakše svario. Upotrebite začin koji želite pa ćete zaista uživati u sendviču. Ako upotrebite paradajz, a ne nameravate da sendvič odmah jedete, između paradajza i hleba stavite sloj zelene salate ili jestivih mladica, pa hleb neće postati gnjecav.

Avokado je zreo kad se pritiskom palca voće lagano udubi. Ako je avokado premekan, njegovo ulje biće užeglo, pa zato ne kupujte mekane kašaste plodove avokada po nižim cenama nadajući se da ćete dobiti izvanredan guacamole. Avokado jednostavno uzdužno prepolovite. Uklonite seme i izvadite meso kašikom. Ili možete avokado iz kojeg je izvađeno seme iseći na kriške i svaku posebno oguliti. Ako avokado izgnječite ali ga ne upotrebite odmah, vratite seme u činiju ili dodajte sok od limuna (da mešavina ne izgubi boju), pokrijte dobro i stavite u frižider. 

Potrebne namirnice za dva sendviča:

- 4 kriške hleba od integralnog žita, lagano prepečene
- 4 deblje kriške paradajza
- 2 kriške krastavca uzduž presečenog
- nekoliko kriški avokada
- zelena salata ili jestive mladice
- majonez, senf ili puter

Kada pripremate sendvič, upotrebite hleb, začine i nekoliko debelih kriški avokada, paradajza i krastavca, ponaosob ili u bilo kojoj kombinaciji. Na to stavite obilatu šaku zelene salate. 

* Ja sam malo izmenila recept, utoliko što sam kupila Nordijski hleb koji sam isekla na izuzetno tanke kriške i za premaz sam koristila namaz od crnih maslina. Pošto Dajmond-ovi predlažu senf u skoro svakom obroku, možete napraviti namaz od kašičice senfa, pola limuna, kašičice meda i trunke maslinovog ulja. Sladi i odlično ide uz ostale sastojke, a posebno uz zelenu salatu. 

Prijatno!


Svideće vam se i ovo

10 komentara

  1. Nesto slicno sam bas jutros doruckovala :) samo nisam imala zelenu salatu pa sam turila rukolu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jao rukola! Sad mi se klopa pizza sa rukolom.. Njami! :))

      Delete
  2. Ukoliko je kupljen avokado pretvrd, ostavite ga na svetlom mestu da "sazri" dan-dva (pipkati ga povremeno)....ako seme avokada ostane, posadite ga, i eto divne biljke :)

    obozavam sendvice pune povrca i mladog sira....i tako to :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jao da, Mileno dobro si me podsetila, i ja sam prošle godine zasadila seme avokada i izrasla je tako slatka biljčica!

      Delete
  3. Nisam nesto ljubitelj ovakvih kombinacija, ali mislim da je sjajna ideja pogotov o za vegetarijance!

    ReplyDelete
  4. Super lagan doručak, a ovaj hleb deluje tako ukusno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I jeste! Možeš da ga nađeš u Maxi pekarama, ako ga penzosi prvi ne dohvate. ;))

      Delete
  5. Pa sada sam tek otkrila ovo čudo do bloga! Divno je! Dizajn i sve :) Nice to meet you, Mascarpone Soft Cheeese-u :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wooow! Pa hvala ti COCOA POWDER AND COFFEE ICE CREAM ON TOP-u! :) Hehe, jedva sam se suzdržala da mu tamo ne kažem svašta! ;)

      Delete
  6. Čini se ukusno. :)

    Kod mene je već duže vrijeme: zobene (ovsene) pahuljive sa cimetom koje prelijem vrućom vodom, pričekam da nabubre i dodam malo mlijeka. Ovisno o raspoloženju dodam, pola banane, domaći pekmet od marelice...

    ReplyDelete