Mini tea party

October 10, 2012

Moraš i svoje ovozemaljsko telo da očuvaš, jer tvoje drugo telo poneće sliku i energiju tvog prvog tela. - Milorad Pavić

Čaj od nane je definitivno moj omiljeni čaj! Znam, znam, pored toliko izbora, mešavina, aroma, ja sam odabrala nanu, prost, biljni čaj. E pa nije tako, i nana (mentha) ima 30 vrsta, aha! Idealno serviranje ovog čaja bi bilo da je mlak, nikako vruć, da nije jak (taman) i bez ikakvih dodataka. Ponekad, kada sam željna meda, ja dodam kašičicu i malo limuna tek da napravim ravnotežu između slatkog i kiselog.

Takođe, umem da pomešam kamilicu sa nanom kada pravim veće količine čaja u npr. bokalu. O da, uz kamilicu odlično ide med, tako da slobodno stavite i dve kašičice po šolji, ako volite slađe napitke. ;)) Sada bi vam moj brat održao mini predavanje o medu i kako se konzumira, tj. koje su količine na dnevnoj bazi dozvoljene i verujte mi, iznenadili biste se podacima! 

* Još jednom moram da napomenem da se med sipa drvenom (plastičnom, keramičkom) kašičicom i nikako ga nemojte dodavati u vreo čaj!


Lekovita dejstva čajeva su opšte poznata, ali nana posebno godi bolesnom želucu ili nemirnim živcima. I jednostavno ne mogu da shvatim ljude koji uzalud pokušavaju da mi objasne kako piju čajeve samo kada su bolesni i to na silu! A naterati ih da popiju ovaj napitak leti, eeee, to je tek muka! Znamo da neke mešavine služe samo za suzbijanje bolesti, ali većina čajeva jeste divnog ukusa i mirisa, razbuđuje poput kafe, možete mleko dodati u njih i piti nekoliko šoljica dnevno! Pa zašto onda i čaj ne biste uvrstili u svoje dnevne rituale (posebno jer je zdraviji od kafe, uzevši u obzir šta sve trpamo u nju kako bi dobili onu idealnu kombinaciju)?

Zašto istočne kulture konzumiraju tople čajeve i leti? Iz razloga koji je potpuno logičan; topla tečnost se unosi u organizam kako bi podigli unutrašnju temperaturu na viši nivo, odnosno, kako bismo smanjili razliku u temperaturama tela i spoljašnosti. To što mi pijemo litre ledene tečnosti leti i mislimo da će time magično nestati sva vrelina, e pa šipak

Mada, za one nepokolebljive uvek postoji Ice Tea verzija. Ako ste u mogućnosti, uvek birajte one prirodne ledene čajeve ili ih sami pravite kod kuće. Da se ne zameram teta velikim firmama i njihovim proizvodima, samo ću reći ovo; sledeći put kada se odlučite na brendiran ice tea, samo pogledajte količinu šećera koju unosite po flašici, tamo pozadi u tabeli i sve će vam biti jasno.


Hajde, dobro, praviću taj prirodni ice tea, pa postujem recept! :)) A imam i ideju za neku toplu čokoladu sa čajem od nane, mmm.. 

* Ove pjadele sam pozajmila od nane. To su prave ruske, porcelanske posude za ispijanje čajeva - tako da šolje nisu uvek obavezno sredstvo za konzumiranje ovih napitaka. 

Svideće vam se i ovo

1 komentara

  1. Uh, idem odmah i ja sebi da zgotovom jednu nanu... :)

    ReplyDelete