Miriše na sneg

November 16, 2012

Po mojim zabeleškama, prvi sneg u Beogradu obično padne oko 20-og novembra. Nisam pratila ovogodišnju prognozu, ali ja sam danas osetila onaj dobro poznati miris zime. Možda je sneg iza ćoška? 


Jučerašnji dan preživela sam mnogo bolje nego što sam očekivala. Kada sam se uputila na groblje, zapazila sam da je zapravo lep dan za sahranu. Moja Nani je volela sunce i juče ju je ono obradovalo svojim zracima onoliko koliko im je novembar to dozvoljavao. A danas sam prespavala pola dana, jer u snovima je sve lepo i lažno. Sama sam tri dana jer je Mati otišao na turneju i umesto planiranih ženskih zabava i pijanki, odlučila sam da pokušam da iskoristim mir i tišinu kako bih sredila misli i osećanja.

Nekako sam se naterala da otvorim oči, suočim se sa danom i ustanem.. Nikada nisam jela bundevu (sem u pitama i to kao klinka) i rešila sam da sebe počastim jednom čorbom od iste! Našla sam jedan sjajan recept i  još pre neki dan sam kupila sve potrebne namirnice sem celera. I eto razloga da izađem u šetnju. Tople čizme, dux, šal, kaput i ajd' napolje.

To je onaj divan period u godini kada kreće praznično ludilo. Jeste da još uvek nisu krenuli s' kićenjem izloga, ali tu smo - ukrasi se već uveliko prodaju. Bilo mi je baš drago što sam izašla, iako je počeo da pada mrak, a i kiša, te sam uvukla ruke u džepove i stisla telefon kako mi ne bi promakao poziv kojim će mi se Mati javiti da su stigli u Zagreb. Kupila sam sve ono što mi je nedostajalo za čorbu, malo sam prošvrljala po Bulevaru, svratila u Ikeu da vidim ima li šta novo i krenuh kući.

Dok se bundeva pekla u rerni i širila svoj božanstven miris po stanu, ja skuvah čaj i skrasih se za računarom kako bih što pre krenula sa planiranjem obaveza, recepata za naredne dane i ideja za novogodišnje ukrašavanje stana.


* Moj omiljeni čaj iz Kuće čaja jeste Pustinjski čaj koji se sastoji iz mešavine zelenog čaja i latica ruže iz Damaska sa aromom manga, žute breskve i citrusa. Još kada se otvorila Kuća u Mileševskoj, obožavala sam da idem tamo i uživam u svim tim mirisima, čajnicima i šoljama. A tek njihove šolje u kojima su služili čajeve.. uh! :) Dakle, za večeras ruže i mango.


Otvorila sam folder gde čuvam prazničnu inspiraciju i odjednom sam osetila kako se opuštam i prepuštam. Meni novogodišnja noć znači porodično okupljanje ili partei za prijatelje. Sva ona uplaćivanja nekih dočeka sa stranom ekipom i nesigurnim izborom muzike mi je tralala, te se uvek oslanjam na sigurne opcije. I znate kako kao deca umemo da se radujemo ukrasima, poklonima i lampicama, pa kada odrastemo sve to prestane da nas interesuje? E pa mene je prestalo da interesuje na par godina i onda sam počela da živim samostalno, odnosno, konačno smo Mati i ja dobili samo naš dom i morali smo da proslavimo prve praznike onako kako im dolikuje. Tada sam se ponovo zaljubila u svu tu euforiju i potrošila sam preko tri nedelje praveći i kupujući ukrase.

Ove godine idem polako i krećem sa pripremama malo ranije. Možda preskočim jelku, jer imam neke druge ideje, ali sve u svoje vreme. BIće napisan jedan (ako ne i dva) post samo o dekoraciji, pa da možemo da pokupimo što više inspiracije!

A sada odoh da se uvijem u ćebe i Njanju i pustim neki film, pa se viđamo kada ona čorba od bundeve dođe na red. Laku noć drugari! :*



Svideće vam se i ovo

23 komentara

  1. Jedva cekam prvi sneg i tvoju corbu od bundeve!
    Kisses!

    ReplyDelete
  2. Poznat mi je taj miris kasne jeseni: magla, vlažno lišće, reski zrak. Za mene je to Krleža (njegova poezija). Snijeg ne volim, pa mu se ni ne radujem. Također, ovo konzumersko ludilo oko likova i događaja iz bajke avake mi je godine sve smješnije. Što ne znači da ne volim zimske večeri, kada je sve lijepo pospremljeno, zavaliti se s dobrim čajem (ovaj ti je odličan) i uživati u trepetu svijećica koje upalim. Umjesto jelke, napravim aranžman s granama crnogorice iz vlastitog vrta. A o tikvama i svim divnim jelima koja se mogu spremiti od njih da i ne pričam:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja praznike slavim samo iz porodičnih razloga. Npr. nisam religiozna, ali Uskrs volim jer ga voli moja mama. Ona to poštuje, a znam da joj znači kada donesem jaja koja sam sama farbala. I onda koristim praznične dane kako bih se igrala sa dekorom po kući i sl. Ja zimi pročitam najviše knjiga i pogledam najviše filmova. Valjda zato kada pomislim na sneg, pomislim i na ušuškavanje, čaj, cimet, sveće i lepo mi je. :)

      Delete
  3. i ja volim jesen i onaj miris nadolazeće zime u zraku.... i moram priznat da ni ja nisam nešto bila fanatična oko Božića i ukrašavanja kuće u to doba, ali nekako što idem starija čini mi se da se i to pomalo mjenja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deca, muž, vreme za crafty projekte, sve to utiče da praznike volimo još više! :)

      Delete
  4. Meni je Nova godina uvek bila poseban praznik. A od kako je prethodnih godina bila scenografija za neke sasvim licne srece - volim je jos i vise! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Upravo to, kada postane prilično lično, onda je još lepše! Hehe, videh danas da si i ti u prazničnom duhu. ;)

      Delete
  5. Kako je slatka ova šalica sa medom! :)) :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Još ja vrtim po postu i tražim med.. Baš sam glupson! Jeste, to mi je jedna od omiljenih! :)

      Delete
  6. Ah, ja jos uvek nisam pronasla lek za jesen/zimu. Ne volim ni zimu, ni hladnocu, ni mokre beogradske ulice, led, mrak... Prosto mi dodje da ne izadjem iz kuce do kraja februara. Ovde je malo drugacije, zima uglavnom ne biva tako grozomorna, ali opet, vlaga se uvlaci u kosti. S druge strane, nije da bas imamo ni neko leto. Branim se praveci sapune koji me podsecaju na plazu, jedem mango, jagode i sladoled, i apsolutno odbijam da podlegnem tradicionalnim zimskim krkanlucima. Ali OBOZAVAM sve sa bundevom, i bas si me sada inspirisala da skoknem do radnje po jednu.

    ReplyDelete
  7. Stigao muž sa turneje, da vidimo čorbica kakva je!

    ReplyDelete
  8. Inspirativan post u svakom smislu :) Još juče sam ga pročitala, nisam stigla da ostavim komentar, ali evo... vraćam se...
    Vezano za inspiraciju... sinoć smo malo šetali po gradu koji je već počeo da bude jako prazničan, okićeni izlozi, radnje prepune divnih stvari i po malo inspirisana time, po malo tvojim idejama da u zimskim danima učiniš dom toplijim i prijatnijim i ukrašenijim... dobila sam stotine ideja, nisam mogla da sklonim osmjeh sa lica i da izbacim ni na tren te stotine ideja :)
    Mislim da će ova zima biti lijepa... a da, ja sam od onih koji se plaše hladnoće, plaše se da hodaju po ledu i sa prvim snijegom dobijaju upalu mišića koja traje po nedelju dana :(...
    Žao mi je zbog tvoje Nani, ali sigurna sam da bi bila srećna zbog načina na koji je doživljavaš i na jedan od prethodnih postova koji si napisala o njoj :)
    Veliki pozdrav i zaista, tvoj blog je prepun inspiracije :)
    ** Nadam se da je čorba bila kao što si očekivala ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O da, prvo veče kada sam je napravila, sipala sam dva puta! Postovaću ja recept, sa sve linkom ka tvom blogu, ali sve sam tačno uradila onako kako si napisala. Plašila sam se da mi se neće svideti (zbog slatkoće), međutim, čak ju je i M jeo, iako ne voli bundevu. <3

      Delete
    2. A zima.. I ja imam osećaj da će ova zima biti lepa. Toliko se radujem dekorisanju, da se jedva suzdržavam da već danas ne izvadim sve ukrase iz kutije! :D

      Delete
  9. Jao, ne mogu da verujem da sam otkrila ovaj blog, vidim da volimo slične stvari. Baš sam srećna što te nađoh kod Sashkonele u komentarima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago! I ja sam upoznala mnogo divnih ljudi sličnih meni, od kada imam ovaj blog. Sve nešto lepo! <3

      Delete
  10. upravo otkrih tvoj blog-stavljen na praćenje, jako mi se sviđa! :)

    ReplyDelete
  11. Inspiracijo, pridruzi nam se na EX YU zurkici: http://creactiveallaround.blogspot.com/2012/11/ex-yu-blog-party-pioniri-maleni-in.html

    Steta je da jos ljudi ne cuje za tvoj blog :)

    Kiss,
    Aleksandra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, samo da sednem da napišem novi post i širim dalje! :*

      Delete
  12. Coca-Cola je počela sa novogodišnjim reklamama, verovatno ćemo uskoro biti zavejani... :)
    P.S. Hejjj, nedostaješ mi... "Little talks" was so easy with you... :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istooo!!! Juče sam bila čitav dan na radionici, a danas kući sama! :(

      Delete