Radost skrivena u koverti

November 28, 2012

Kažem ja lepo, blog me je obogatio za dobru gomilu drugara! Pre nekog vremena, upoznala sam mladog gospodina Alena iz BiH koji vodi blog Dobri čajevi. Naravno, odmah sam se povezala i sa fb stranicom, te sam ubrzo saznala da je osnovana grupa koja se bavi mesečnom razmenom čajeva. Dobri čajevi - razmjena čajeva trenutno broji 25 članova sa Balkana, ali i iz drugih zemalja Evrope i pre dve nedelje smo imali prvu razmenu. Pridružite se grupi, ubacimo vaše ime na listu, generički je izmešamo i na osnovu nove liste koju dobijemo, svaki član šalje čajeve onom članu koji se nalazi ispred njega na listi. Ja sam pošiljku ovog meseca slala za Kopenhagen i jeste da sam imala malo problema, ali vredi mrdnuti guzicu zarad ovako nečeg!


Dakle, ideja je da svakog meseca (između 10. i 15. dana) šaljemo koverte sa uzorcima čajeva za koje mislimo da su interesantni. Od 15 do 50g je neki prosek, mogu filter kesice, kao i čaj u rinfuzi. Drugari iz grupe su bili vrlo maštoviti, pa su čajeve pakovali na različite načine + još neka mini iznenađenja uz njih. Kada šaljete koverte, plaćate vrlo sitnu poštarinu i oni mogu stati u bilo koje sanduče. Ja sam svoj paketić slala za Dansku i platila sam poštarinu sa sve zaštitnom kovertom 1e! Jeste da su pravili mali problem oko toga što šaljem čajeve koji nisu u svom originalnom pakovanju - ali na kraju sam im rekla da lepo otvore kesice i skuvaju sebi jedan ako su sumnjivi. Ja sam jedina imala problem sa carinom, tako da se nadam da će mi ovo slanje iz drugog puta uspeti jer imam dve koverte i ova zaštitna je bela i bez detalja o tome šta šaljem. * Note to myself: sledeći put sve odmah spakovati u veliku, belu kovertu i dati na slanje bez preteranog trtljanja sa radnikom na šalteru pošte!

Kako sam imala vremena da se po drugi put poigram sa dizajnom koverte, a i šaljem jednoj dami, evo rezultata.


Kesice sam napravila od običnog papira tako da liče na male koverte sa delom koji se preklapa i on je pričvršćen spajalicom. Naziv čaja, brend i sastojci su ispisani na kartončiću i takođe pričvršćeni spajalicom. Tako sam zapakovala tri vrste čaja i na to sam dodala i tri vrste u filter kesicama, te sam sve ukupno poslala 6 vrsta za oko 12 šolja.


Koverta je zbog ove papirne čipke ispala previše nežna, pa je sreća što sam uzela dodatnu, veću kovertu kao zaštitu. Ne mogu da dočekam da stigne u Dansku, kao što ne mogu da dočekam da počnem sa pravljenjem sledećeg paketa za narednu razmenu. Ako vas zanima kako izgledaju ostale pošiljke i koje smo to čajeve slali ovog meseca, dobrodošli ste u grupi! :)


Ja sam svoj paket dobila još prošle nedelje i toliko sam bila uzbuđena kada sam ugledala kovertu u sandučetu, da sam usput potpuno zaboravila šta je trebalo da kupim u prodavnici u koju sam prvobitno krenula. Dakle, dobila sam Darjeeling Autumnal SFTGFOP1, Pi Lo Chun (zeleni čaj - Tajvan) i Darjeeling Silvery Oolong (polufermentisani - severna Indija), svi iz Dallmayr franšize u Minhenu. Prvi koji sam probala jeste zeleni Pi Lo Chun i oduševio me je blag i slatkast ukus, pa sam odlučila da ga tog dana pijem uz ručak koji sam pravila.


Moram da zaključim kako se skoro nisam obradovala ovoliko nekoj grupi i akciji poput razmene čajeva. Kako naiđe zima, tako povadim sve one zimske šolje i spustim kutijice sa čajevima na one police koje su pri ruci jer ih pijem skoro pa kao umesto vode. I leti ih volim, ali hladno vreme, sneg i kiša prosto nameću rituale ispijanja čaja više nego bilo koje drugo godišnje doba. Imam u planu da na neko vreme izbacim kafu iz srećnih rituala, pa eto prilike da isprobam što više čajeva koje budem dobila - ali, o tome u nekom od sledećih postova. ;)


I za kraj, htela sam sa vama da podelim svoju čajnu policu, jer smo svi u grupi imali zadatak da fotkamo gomilice čaja i teaware koje posedujemo. 

P.S. Još jedan odličan blog posvećen čaju, a vodi ga moja drugarka u trčanju, Maja: Čajna vila.


Svideće vam se i ovo

33 komentara

  1. Na moju opštu oduševljenost i ja učestvujem u svim degustacijama! :)

    ReplyDelete
  2. jao, pa ja ne pijem cajeve. doduse volim bakinu mesavinu (moje bake) i nju jedino rado pijem par puta zimi.

    ali i ako ih ne pijem, padam na ove divne kutije, cajnike, solje, mesavine i naravno tvoje fotke :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi i na malu kuhinju! :P U onim staklenim teglicama su mi bakini čajevi, odnosno, mešavine sa livade moje bake na Zlatiboru - tako da se razumemo! ;)

      Delete
  3. Veoma mi se dopada tvoj blog, odusevljena sam izgledom tvojih fotografija,a takodje i divnom kolekcijom cajeva. Vidim da imas i mf cajeve, koji ti se najvise dopada s'obzirom da su veoma slabog ukusa (po meni, nekako su samo mirisljavi i imam utisak kao da pijem obojenu vodu), od njih ja najcesce konzumiram snezni valcer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, hvala ti! :) Nekada davno sam volela Milford, ali onda sam otkrila carstvo mnogo ukusnijih čajeva i njega sam batalila. Ovde imam mentu i mešavinu crvenog bobičastog voća. Mentu sam ja kupila jer nisam mogla da nađem Twinings (baš ga retko nalazim), a voćke sam dobila na poklon. Ja njihove voćne čajeve ne volim jer imam utisak kao da pijem čist hibiskus sa crvenom temperom (baš kao što ti kažeš)i nekako previše kise.

      Delete
  4. Pa sad mi se pije čaj! :) Moram da te pitam gde pronalaziš sve te divne mešavine, sem kad ih dobijaš na poklon sa nekog putovanja? U Kikindi i ne postoji neka ponuda čajeva, pa moram iskoristiti svaki dolazak za Bg ili Ns :) Zima, sneg, ćebe i čaj je meni nešto neodvojivo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa sada odmah idi da napraviš jedan! :D Nabavljam ih na jednoj tezgi na Kalenić pijaci, u Kući čaja, na Smalltree štandu u TC Ušću i po raznim skrivenim radnjama u Beogradu. Poneke dobijem od bake sa Zlatibora koja ih bere na našim livadama, a ostale kao poklon. :) Kada budeš opet dolazila za Bg, javi se da ti pošaljem adrese ovih radnjica. ;)

      Delete
    2. Hey, Iv, molim te pošalji mi na mail koja su to sve mesta u Beogradu gde nabavljaš čajeve! Ja ne mogu rečima da opišem koliko volim čajeve i uživam u njima, ispijanje svake šoljice je ritual za sebe :) I razmišljam da vam se pridružim u grupi! :)
      nina.simonovic@mail.ru

      Delete
  5. Još malo pa idemo drugi krug. Pomalo mi je žao što nismo prije pokrenuli ovakvu inicijativu, ali bolje prije nego poslije. Slike su "eye candy" :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma super smo! Tek je krenulo, nemoj ništa da brineš, bitno je da okupimo što više ljubitelja čajeva - kako njima ne bi kasnije bilo krivo što su propustili nekoliko razmena. ;)

      Delete
  6. WOW kakva ideja. Ko bi rekao da od caja moze ovako nesto interesantno da ispadne. Cela jedna grupa drugara. :) Odlicno. Koverta je preslatka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa da, to je reakcija skoro svakog drugog mog prijatelja. :D Hvala!

      Delete
  7. Ja volim cajeve ali uglavnom su to ovi "obicni" kamilica, nana, sipak, divlja tresnja:) Verovatno trebam da predjem u tu fazu gde cu poceti da trazim razne biljcice :)
    Divan post, super fotke :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja mnogo volim nanu! Ali kombinacija npr. crnog čaja sa medom i vanilom je neodoljiva! ;) Hvala!

      Delete
  8. Obožavam čajeve i rado bih se učlanila u grupu. Nažalost kod nas je slab izbor čajeva i koliko god bih i sama voljela primati zanimljive okuse bilo bi me sramota da ne mogu nekome uzvratiti istom mjerom. Nadam se da ću se uključiti iduće godine jer planiram ići i sama brati čaj, živim u području koje i nije baš zagađeno, puno je prirode, tako da poslati nekome takav čaj ne bi bilo loše uopšte :).
    I sviđa mi se tvoja polica za čaj. Nedavno sam od prijateljica dobila prekrasan čajnik na poklon i moje uživanje u čaju se samo povećalo jer se čaj u filter vrećicama ipak ne može uoporediti sa onim u rinfuzi, bar po meni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama je primarni cilj druženje! Čajevi su tu da zaokruže čitavu priču, ali sada te najiskrenije molim da se ne opterećuješ vrstom čajeva, zato što sve dolazi u obzir! :) Ali, ako se ipak odlučiš da sačekaš sledeću godinu, tvoj izbor. Svakako možeš da dođeš kod nas u grupu i ne moraš da učestvuješ u slanju, dok ne sakupiš ''odgovarajuće'' čajeve. ;) Uostalom, kačimo fotke i šolja i čajnika.. tako da bi svakako imala šta da radiš! :D

      Delete
  9. Ovo bilježim i vjerojatno ću se pridružiti početkom iduće godine. Odlična ideja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Možeš i sad, taman da vidiš kako to funkcioniše, pa onda se pridružiš slanju kada ti to bude odgovaralo. Svakako nisi sama, ima ih već nekoliko koji preskaču ovaj krug. ;)

      Delete
  10. Malo da se reorganizujem, pa se pridružujem grupi! A polica je lovely.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samo ti idi i štrikaj i ljubi Iskru, sve ti praštamo! :*

      Delete
  11. super izgleda polica s čajevima!

    ReplyDelete
  12. Volim Rtanjski i Liptonov Marokamski i tu je kraj! Nemoj da mi je neko ponudio limun u nezaslađen čaj:-)

    Fenomenalne kesice, sad znam šta ću da napravim za sitne poklončiće!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja takođe mnogo volim rtanjski čaj! Bez ičega, narafski! ;)

      Delete
  13. Jako si me sad obradovala, i svojim blogom, i temom ovog posta. :D
    Ja sam veliki zaljubljenik u cajeve, uclanila sam se u grupu ideja je super! Hvala ti puno sto si podelila sa nama.
    Steta sto ranije nisam srela tvoj blog, ali ni sada nije kasno-i to da ubodem bas ovu temu! Sreca, sreca, radost! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, hvala ti! :) Ma ja sam tu tek dva meseca, tako da nisi mnogo okasnila! ;) Vidimo se u grupi!

      Delete
  14. Sjajno! Odusevljena sam idejom! :))

    ReplyDelete
  15. Ovo sve tako lepo izgleda i zvuci, da mi dodje da postanem veci fan cajeva :)

    ReplyDelete
  16. Upisala sam se na listu za razmenu i jeeeedvaaaa cekam!!!! Svaki dan smishljam sta bih mogla da spakujem i radujem se sto cu nekog obradovati i sto cu biti obradovana :) Chajevi su retka stvar zbog koje se radujem zimi :D

    ReplyDelete