Spaghettoni carbonara

November 05, 2012

Ok, moj najveći guilty pleasure jeste HRH italijanska kuhinja! I to pizza na prvom mestu, pa sve ostalo. Ali recept za moje superhrskavo testo i nadeve koji su omiljeni među mojim bližnjima, čuvam za kasnije, jer tom postu moram čitav jedan dan da posvetim.

A sada, pasta! Tagliatelle kao vrsta su mi na prvom mestu, ali kako ne bih i M i sebi dosadila, povremeno koristim i fusilli, rigatoni i spaghettoni testeninu. Konkretno, spaghettoni su vam kao spaghetti, ali dosta deblji i pljosnati. Oduvek sam više volela bele soseve za razliku od crvenih i samim tim njih i češće pravim. Carbonara kao najpoznatiji beli sos, toliko mi odlično ide da sam se ispraksirala do te mere da više ne moram ni da probam testeninu kako bih znala da je dovoljno kuvana, niti moram da probam sos, kako bih bila sigurna da je dovoljno sladak. To je ujedno i jedno od prvih jela koje sam naučila da spremam kao klinka. :)

Zato, iako znam da je ovo jedan vrlo prost recept - ja moram da ga objavim ovde iz čistog poštovanja prema mojoj mami koja me je naučila da kuvam. 

Potrebne namirnice za dve osobe:

- 250g spaghettoni paste (ili pola Barilla kutije)
- 150g goveđe pršute
- 180ml kisele pavlake (jedna čaša)
- 2 čena belog luka
- 0.5dl belog vina
- 0.5dl mleka
- 1 kašičica kristal šećera
- so, biber, svež bosiljak i ruzmarin

Pristavite testeninu da se kuva u vodu u koju ste prethodno sipali kašiku maslinovog ulja i dve kašičice morske soli. Za to vreme, iseckajte pršutu na žilijen i beli luk na što sitnije. U teflonskom tiganju na par kapi maslinovog ulja prodinstajte meso sa lukom i začinima. Kada pršuta počne da se topi, u meso dodajte vino, pa pavlaku i na kraju mleko. Bitno: u sos dodajte kašičicu šećera, kako bi neutralisao kiseli ukus pavlake i dobro izmešajte. U tom trenutku bi i testenina morala biti gotova, onako al dente (da je više tvrda nego prekuvana), pa je dobro iscedite. 

Pošto ste dodali ulje u vodu za kuvanje, i pazili ste da je ne prekuvate, testenina neće biti slepljena i sama po sebi biće ukusna i slana - što je vrlo bitno. Jelo ne može da bude dobro, ako neki sastojak nije kako valja - ma koliko sosa trpali! ;) Sledeći korak je vrlo važan: nemojte sipati testeninu u tanjir pa je prelivati sosom, već je iz cediljke prespite u sos i sve dobro promešatjte i kuvajte još oko minut, dok se svi sastojci ne pomešaju i dok testenina ne upije sos. Uvijte je u tanjiru da obrazuje spiralu i ukrasite grančicom bosiljka ili ruzmarina.


Varijanta koju takođe obožavam i koju ću sledeći put praviti jeste beli sos, pršuta, grilovane tikvice i sušeni paradajz. U principu, neki ljudi beli sos prave i kao bešamel, ali meni ne prija, a i ovaj sa pavlakom i vinom mi je ukusniji. Ja ne stavljam slatku pavlaku umesto kisele, jer mi sos onda bude previše sladak. Kombinacija sa kiselom pavlakom, mlekom i šećerom daje onaj taman ukus.


Kao ljubitelj vina, volim da popijem čašu uz kvalitetan ručak. Često biram slatka vina, a moj favorit u poslednje vreme je francuski Pinot Grigio (koji sam već ranije pominjala). Pravilo je da uz crvena mesa ide crveno vino (crno ne postoji, samo da znate), dok uz bela mesa, belo vino, ali ponekad napravim izuzetak, pa dopustim da boja koja preovladava u jelu odluči koje ću vino piti. :) Ali, o vinima i grožđu neki drugi put.


Danas (a kod mene je još uvek 4. novembar) je mesec dana od kako sam objavila prvi post. To je vrlo kratak period za jedan blogerski život, ali htedoh da istaknem kako osećam ogromno  zadovoljstvo i čast što imam prilike da zavirim u svu tu blogosferu, i da upoznam ovako sjajne persone! Kao što rekoh na fb statusu; želim da se zahvalim svim divnim ljudima na toliko hiljada pregleda, komentara, komplimenata i šerova! Čitava priča koja je krenula kao nešto lično i simpatično, pretvorila se u nešto bitno i fantastično! Takođe, blog mi je doneo mogućnost da pišem za čuveni hrtvatski sajt index.hr, te vam ovom prilikom predstavljam i moju kolumnu "Ćao iz komšiluka!". 

Index apetit link: Ćao iz komšiluka!

Hvala ♥ i Buon appetito!

Svideće vam se i ovo

19 komentara

  1. Mljac!
    E, pravila sam onaj hleb sa cimetom i jabukama. I iako nisam imala predjasnjeg iskustva sa testima - ispalo je odlicno! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaoo, pa baš mi je dragooo! Ne može se pogrešiti sa tom kombinacijom - nikako! ;)

      Delete
  2. Braća po vinu i po belim sosevima. Mislim, sestre;)

    ReplyDelete
  3. sretan ti prvi mjesec blogovanja i neka se pretvori u godine :)

    pravila sam čorbu od krompira. odlična je i recept je otišao u svesku sa spiskom jela koja redovno pravim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti! <3 Taman za uz ove zimske dane! ;)

      Delete
  4. Tagliatelle con tarttufi su moje najomiljenije jelo, mogla bih ga jesti svaki dan. Također i ovakva carbonara, pa smo po ukusima posve iste. Divno izgleda i jednostavno mi rastu zazubice.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa to je to, sve što sladi, odnosno, doprinosi slatkastom ukusu meni je mljac! Za sada sam jela samo sladoled sa tartufima, jel ima recepta za pastu kod tebe? :)

      Delete
  5. Obožavam toliko da sama uvijek pojedem barem 3 porcije. Trebala bih se toga možda sramit, al carbonara je prefina! :D Super ti izgleda i sviđa mi se ružmarin unutra :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma kakav stid! Na ovom blogu nema mesta stidu kada je hrana u pitanju!!! ;) Ja paste sa crvenim sosom jedva jedan tanjir mogu da završim. Dok beli sos mogu da sipam iznova.. i iznova.

      Delete
    2. lakse klize

      Delete
  6. Ja kao regularni degustator svih ovih čarolija potvrđujem da su yummy carbonara, iako uvek više volim bolognese sos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kada ti budeš kuvao, biraj soseve! :P

      Delete
  7. Draga, nekom magijom sam tek sada nabasala na ovaj blog sa spageticama i uzivala u duplom citanju :) Inache, moj greh je italijanska kuhinja....naprosto obozavam testenine a o Pici ne smem ni da govorim. E sad, iz nekih razloga moooooram da izbegavam da konzumiram, jedem i mastam o toj divnoj hrani, ali kako nisam bas neki snazan karakter podlezem iskusenjima, bojim se precesto. Volim bele soseve, ali sam ih ja do sad uvek pravila od raznih sireva sa dodatkom belog luka (on je u mojoj kuhi ji resident DJ :)i zacina i mesa. Smuseno priznajem sebi da ni jedan jedini put nisam isprobala klasiku kao sto su carbonara spagete...ali to cu uskoro ispraviti, obecavam cvrsto.Inace ja bele soseve preferiram sa taljatelama, a crvene sa pennama i fussilima, utripovala sam da se to meni nekako logicno slaze ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mislim da nam se stavovi vrlo poklapaju! :) Posebno po izboru testenine! ;)

      Delete
  8. Divno,kako ovo nisam ranije videla. I ja pravim na slican nacin, samo bez belog vina, mada mogla bih probati i sa njim. Ovo bas cesto pravim od kad zivim sama. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probaj, vino da daj super šmek, a i posle možeš i ga gucneš! ;)

      Delete
  9. a zar carbonara ne ide sa jajima ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Svako pravi sos kako se njemu sviđa. ;)

      Delete