Praznični dekor - serviranje pića

December 24, 2012

Hehe, volela bih da ne moram da se ponavljam, te se nadam da ste upratili prethodna tri posta o dekorisanju uoči praznika. :) 


Hajde da rezimiramo sugestije u kratkim crtama. Dakle, boje koje po tradiciji obeležavaju praznike jesu zelena, crvena i bela. Ako u enterijeru, eksterijeru ili bilo kakvoj dekoraciji iskoristite ove tri boje, dobićete dekor koji se momentalno vezuje za novogodišnju noć i praznike koji je prate. Ako se ipak odlučite za druge boje (a ove sezone su popularne pastelne), nećete pogrešiti, posebno ako upotrebite neke od ornamenata i formi koji su karakteristični za praznično ukrašavanje.


Ono što je najbitnije, jeste da vaš dom učinite toplim i srećnim mestom. Da li ćete imati jelku, granu ili samo venac - izbor je na vama i važno je da dekorišete u skladu sa željama, prostorom, bojama u enterijeru i budžetom. Isto važi i za serviranje hrane koju ćete poslužiti gostima, poneti na proslavu ili podeliti sa vašom dragom osobom.

Ove godine najviše uživam u dekorisanju, odnosno, serviranju toplih napitaka. Valjda za njih nije potrebno previše vremena, mogu očas posla da uzmem drveni poslužavnik i da u njega poređam omiljene šolje sa pahuljama i polarnim medvedima, nekoliko salveta, med, i izbor najlepših zimskih aroma u vidu mešavine čajeva.

Osim toga, kada mi u goste dođu prijatelji, najlakše ih je obradovati mirisnim napitkom, koji će ih ugrejati bolje nego kuvanje uz Smederevac. :)



U prazničnom serviranju napitaka, ne morate uživati samo tokom ponoćne žurke ili Božića, već od onog trenutka kada zađemo u zimu i kada osetite da bi vas par čajnih biskvita uz šolju kafe umotane u vuneni grejač oraspoložilo u sekundi. A ovi džemperčići, baš su popularni zar ne? 

Imam ideju da sama pravim te grejače za omiljene zimske šolje, ili da jednostavno one obične usrećim zimskim odelom i dobijem pravi praznični, veseli dekor i na policama u kuhinji. Ako ste vešti sa iglom i koncem, možete iskoristiti stare džempere, šalove ili kape i od njih iskrojiti grejače, koje ćete zašiti koncem i ukrasiti šljokicama ili pak dugmićima u obliku zvezda i jelki.


Juče sam bila na Mikser Design Foodu i kupila sam male candy cane ukrase koje neću okačiti na novogodišnje drvo, već ću ih iskoristiti za serviranje kafe i tople čokolade. Meni lično, svi ti šećerni ukrasi jesu preslatki i ne mogu da ih jedem, ali kao dekoracija na tacni, poslužavniku ili stolu daju onu posebnu čar. 

Pored njih možete uzeti u obzir i svilene bombone, medenjake, lilihip, liciderska srca, štapiće vanile, anis, kocke šećera ili kekse u raznim oblicima posute šećerom u prahu, kakaom ili cimetom.






Ako priređujete ponoćni partei, sigurna sam da čaj i kakao neće spadati u posluženje. :) Moj predlog je da se poigrate punčovima i koktelima. Obavezno iskoristite različite vrste grenadina kako bi dobili zamišljene boje pića. Osim toga što imaju intenzivnu moć bojenja, grenadine sirupi imaju i slatke ukuse i mirise. 

U slučaju da ranije niste pravili koktele i da nemate predstavu odakle da počnete, savetujem vam da krenete od bifea, odnosno police sa pićima koja imate u kući. Iako uživam u mućkanju koktela po principu: ''Danas mi se pije tirkizni napitak s aromom mente i sada ću sama da smislim recept za njega!'' - ponekad posetim i ove sajtove:



Drugi bitan element jesu čaše. Počnite od klasične martini čaše (fotografija iznad) i čaše za npr. viski. Te čaše za kratka pića mogu da posluže i za koktele kao što je recimo mojito ili eggnog punč. 

Od osnovnog pribora vam je potrebno: merica, šejker, slamčice, duge kašike za mešanje i otvarač za flaše. Kišobrančići, štapići, masline, voće, voće u kockama leda, zanimljive modle za led, listići mente, limun, limeta, pomorandža i šećer - su samo neki od detalja kojim postižete da vaša servirana pića dobiju karakter svetskih barova. 

Pronašla sam link sa nekoliko recepata za koktele koji već samo pri pomenu bude želju za slavljem i nazdravljanjem. Živeli! :)

Black Santa
25ml likera od kafe
10ml mentola
15ml vodke
Napunite manju čašu do pola ledom. Nalijte vodku i liker od kafe. Dodajte mentol i poslužite.

Happy Holly-daze
50ml Baileys likera
50ml likera od kafe
25ml ruma
25ml mentola
75ml mleka
Pomešajte sastojke u šejkeru sa ledom i poslužite.

Jägernog
50ml Jägermeistera
50ml punča
malo cimeta
U čaši pomešajte jednake količine Jägermeistera i punča te posipajte sa malo cimeta.

Mistletoe
30ml gina
30ml grenadine
1 kašičica svežeg soka limuna
Pomešajte sastojke u šejkeru sa ledom i poslužite.

Whiskey Eggnog
60ml whiskeya
150ml mleka
malo muskatnog oraščića
1 kašičica šećera
1 jaje
Pomešajte sastojke u šejkeru sa ledom i pri posluživanju posipajte sa malo muskatnog oraščića.







Svideće vam se i ovo

13 komentara

  1. Secerasto,veselo! :) Sad mi se jedu homemade keksici s cimetom :) :* i sa sve ukrasima i svim tim cakanim:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I meni! Ćuti, dovoljno je što sam se uništila sa onom mokom. :)

      Delete
  2. Divni su ti postovi. Prvi put komentarišem ali često svratim da sa uživanjem pročitam napisano i pogledam divne fotografije koje nam nalaziš.
    Onaj post za kuhinje me je posebno oduševio.
    Simpatični su džemperići, stvarno te ugreje kada pogledaš u tako slatko obučeno šoljicu. I ovo keksići - jelkice za šolju su medeni a daju se lako napraviti. Pre par dana sam natrčala na 24h kujna na Džejmija i njegovu toplu čokoladu i neki vafl i spremam se da isprobam recepte. Nisšta bez toplih napitaka daka padne temperatura.
    pozz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti što čitaš i hvala ti za komentar! <3 I ja obožavam Džejmija i volela bih da imam vremena samo za pravljenje svega ono što nam on predstavi. Nije ni čudo što i posle toliko godina opstaje i važi za trendsetera! ;)

      Delete
  3. Pratim te odnedavno al sam prosto odusevljena :)

    ReplyDelete
  4. odlične ideje
    Sretan Božić

    ReplyDelete
  5. Ja sam inače slaba na onakve tople napitke u šalicama, skroz si me osvojila tim fotkama, krasno! :)

    ReplyDelete
  6. Skoro sam saznala za ovaj blog. Odusevljena sam. Procitala sam sve sto si do sada postavljala. I mislim da cu da se oprobam u kuvanju i spremanju raznoraznih djakonija. Divan blog!!! Jedva cekam sledece postove! :*
    ako imas vremena pogledaj i zaprati moj blog :) :*

    http://wordshaveeternallife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Ja moram pažljivo da biram za novu godinu...

    ReplyDelete
  8. Uh sto ovo izgleda divno!! Jos kad bi bila talenat za ovakvo dekorisanje!!

    ReplyDelete
  9. Poslednjih par postova- totalni overload! A lonče sa džemperkom- pa divno<3
    A kad smo kod koktela, pa imam jedan link za to:) https://www.facebook.com/media/set/?set=a.446502961763.250133.307355161763&type=3

    ReplyDelete
  10. Imaš nagradicu kod mene.

    ReplyDelete