Zdrave poslastice od jabuke

January 20, 2013

Recept iz posta: Zdravi i slatki zalogaji sa trcanje.rs.

Skoro da sam sigurna da je svima problem da se odreknu slatkiša kada se odlučuju na zdravu ishranu. Naravno, mislim na čokolade, torte, bombone i slatke napitke. Moram priznati da sam mislila da će i meni biti teško da odbijem pola table čokolade dnevno, međutim, beše sasvim suprotno. U redu je da sebe nekada obradujete omiljenim kolačem ili moka kafom, ali nije u redu da pojedete kalorični slatkiš nakon svakog obroka u toku dana – ili što je još gore – da vam slatkiš bude zamena za obrok.

Znam da postoje ljudi kojima je pojam slatkiša čokolada, dok s druge strane, ima i ljudi koji slatku voćku smatraju poslasticom – poput mene. U trenucima kada imam želju da uživam u nekom slatkom zalogaju, ja prošetam Kalenićevom pijacom i dopustim da me sezonsko voće inspiriše.

Za ovaj put, odabrala sam jabuku. Kako je zima, a i sezona epidemija, biću slobodna pa ću pokušati da vas navučem na ovaj ”slatkiš”, makar onom čuvenom: ”Jedna jabuka na dan, tera doktora van”.

Pišući ovaj članak, ispunila sam stan predivnim mirisima. Čak i sada kada je kuvanje i pečenje uveliko gotovo, svaki put kada uđem u kuhinju, osetim cimet, jabuke, vanilu… Tako da slobodno mogu reći da nisam uživala samo u jelu, već i u spremanju jela. Evo moja tri predloga za prave zimske poslastice od jabuke.

Napomena: osim kompota, ostala dva slatkiša su za jednu porciju, pa srazmerno tome – mere množite sa brojem porcija koje želite da napravite. Jabuke koje sam koristila jesu sorte zlatni i crveni delišes jer su slatke same po sebi.

Rendana jabuka

Jednu jabuku izrendajte na krupno i zasladite jednom kašičicom meda. Predlažem vam da ovu poslasticu pojedete odmah pri spremanju i da ne pravite veće količine ako ih nećete jesti odmah. Med se dodaje drvenom, plastičnom ili keramičkom kašičicom i lagano se umeša u rendanu jabuku.

Ovaj slatkiš ste sigurno jeli kao deca i verujem da ste ga voleli. Potrebno vam je bukvalno 5 minuta da ga pripremite i smažete, a onog momenta kada okusite prvi zalogaj – vratiće vam se detinjstvo u mislima.


Kompot od jabuka (za 10 šolja)

  • 5 jabuka
  • 1 pomorandža
  • 1 kašika cimeta
  • mrvica muskatnog oraščića
  • 1 kašika smeđeg šećera
  • 1 štapić vanile
Oljuštite jabuke i iseckajte ih na kockice, pa ih zatim dodajte u kipuću vodu (oko 1.5l) zajedno sa cimetom, oraščićem, šećerom i vanilom. Pomorandžu dobro operite pa izrendajte njenu koru direktno u kompot dok se kuva. Onda je presecite na pola i iscedite i sok u kompot. Kuvajte dok jabuke potpuno ne omekšaju. Služite toplo sa voćem u šolji. :)


Pečena jabuka

  • 1 jabuka
  • 1 kašičica meda
  • 6 pečenih lešnika
  • 1/3 štapića vanile
  • 1/2 kašičice cimeta
  • 1 pomorandža
Jabuku prepolovite i očistite od koštica. Obe polovine zasecite na dnu, kako bi mogle da stoje pravilno u posudi za pečenje i da se ne prevrću. Premažite ih medom iznutra, pospite cimet i lešnike koje ste prethodno iseckali na komadiće. Sastružite štapić vanile i zrna dodajte jabukama, dok ćete pomorandžinu koru sitno narendati i dodati preko svega, kao i sok koji dobijete iz pomorandže. Pecite oko 15-ak minuta na 250 stepeni, dok jabuka ne omekša.



Poslastice koje su zdrave, kriju se svuda oko nas. Potrebno je samo napraviti mini istraživanje i pustiti mašti na volju. Osim jabuka, trenutno su vam dostupne kruške, mandarine, pomorandže, limun, grejp, mango, nar, pa čak i grožđe i šljive na skupljim tezgama koje uvoze voće. Ne zaboravite na bundevu koja takođe ide izvrsno uz cimet.

A osim voća, možete se poigrati na temu palačinki od integralnog brašna sa namazom od rogača, domaći granola bar, frape sa voćem i začinima, kao i korišćenje kokosa umesto šećera i recimo javorovog sirupa umesto meda. :) Ako imate još neki super lagani recept, budite drugar/drugarica, pa podelite sa nama – dole u comment boxu. :)

Svideće vam se i ovo

29 komentara

  1. ah, onesvestila sam se posle kompota! :)

    ReplyDelete
  2. Savrseno, i bas ono sto mi je trebalo u ove hladne dane :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. I jaaa! Imaš neki recepAt? :)

      Delete
    2. Joj, nemam, moram da uzmem od mame. :D

      Delete
  4. Hvala na predlozima i receptima! Volim kompote i pecene jabuke, ali nikada nisam probla rendanu jabuku sa medom, tako da cu morati. :)

    Pozdrav
    Vanja

    ReplyDelete
  5. Odlicne ideje. Ja cestom narendanoj jabuci dodam i malo seckanih badema ili oraha, cisto da osetim krokant! Mada u suprotnom kockica cokolade mi je obavezna posle obroka i veoma mi je tesko da je se odreknem, posto sam veliki cokoljubitelj:) Pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :) Mislila sam se da dodajem bademe, ali kao da ne preteram. Sledeći put preterujem. ;)

      Delete
  6. Sve od ovog je prekrasno, jednostavno divno :) Pogotovo mi se sviđa kako si pečenu jabuku stavila na naranču, da lijepo upija okus i miris.. :) Jabuke često tako kombiniram, ponekad i s grčkim jogurtom ili kuhanim prosom koje zasladim medom. Prefino :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moram da probam proso u kombinaciji sa voćem, hvala na podsećanju! :)

      Delete
  7. Jabuka! <3
    Ovo cu da probam obavezno! :D Ja imam svoj mali brzi recept. Rendana jabuka prelivena sokom od limuna. Omnomnomnom! :D

    ReplyDelete
  8. Fenomenalne ideje! Posebno ova za kompot! Nikad ga sama ne kuvam, jer tokom čitavog života sam sam pila običan kompot od jabuka, vode i možda šećera, i iskreno, nekako mi je uvijek bio bezukusan. Ovo je nešto sasvim drugačije, sigurna sam :) Hvala za ideje!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nadam se da je bio dobar i da ti je popravio mišljenje o kompotima! :*

      Delete
  9. Rendana jabuka sa kašičicom meda je jedan od mojih omiljenih slatkiša. I pečene jabuke. Mi ih čak i ne začinimo. Samo cele jabuke stavimo u pleh, pa u rernu. Extra!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma i to, ma može sve, samo da su jabuke! Njamiiii! :)

      Delete
  10. Sjajno..eh sto ne smem jabuke ,smrc
    Dobro dok god hranimo oci ovim fotkicama! ;)

    ReplyDelete
  11. Pecene jabuke su mi favorit. Sutra pravac pijaca!

    ReplyDelete
  12. Ja volim rendane jabuke sa medom i rendanom korom limuna...nekad iscedim i malkice soka od limuna :)
    Pečene jabuke me podsećaju na moju sestru koja mi ih je zimi kad dođem kod nje u Bg spremala tako što ih iseče na pola izdubi i očisti od semena, stavi orahe i malo šećera pa u rernu...i vince uz to :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jao kakav ugođaj što bi rekla Iva! <3

      Delete
  13. Ovo je sve tako inspirativno... jedva čekam popodne da ispečem jabuke!
    Postovi su ti fantastični, fotografije, recepti... oduševljena sam tvojim blogom! Samo tako nastavi!
    Pozdrav :)

    ReplyDelete
  14. Jabuka se iseče na tanke kolutove. Prelije se medom i pospe cimetom. :-)
    Slično je kao tvoj prvi recept, jedino što ovako hrska jabuka.
    P. S. Nisam do sada pratila tvoj blog. Krenula sam čitanjem jedne po jedne priče. Oduševljena sam i tekstovima i fotografijama. Ne mogu reći da ovaj blog uči životu, jer smatram da svako od nas zna da živi, ali mnogi zaboravljaju, a ti ovde podsećaš i usmeravaš pažnju na prave vrednosti. Samo nastavi tako, a ja ću nastaviti sa čitanjem propuštenih stvari. :-)
    Ćaos!:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katarina, hvala ti puno! Probaću i tvoj savet za jabuke, ja volim sve što krcka i verujem da ni sa jabukama neću pogrešiti! :) Takođe, hvala ti na lepim rečima, uvek se tako iznova oduševim kada neko nov otkrije moj blog. Pozdrav! :)

      Delete