St. Valentine's feast

February 15, 2013

Ovo je moj St. Valentine's feast od prošle godine. Kako tad nisam imala blog, fotografije (bez recepta) sam objavila u svom facebook albumu, koji je zapravo tada tek oživljavao i poguravao misli o nastajanju bloga.

Moram priznati da sam prošle godine skoro čitav dan provela u kuhinji, jer nisam bila toliko vešta sa gurmanlucima. Samo pripremanje lava kejka mi je oduzelo nekoliko sati! I onda na kraju večeri, kada sam se pogledala u ogledalo, imala sam kakao po bluzi, brašno u kosi i šminka se već odavno bila istopila od vreline rerne i ringle. M je lepo ručkao, ali je uspeo da me viđa samo kada navrati u kuhinju da me obiđe i pita da li treba neka pomoć.

Ove godine sam rešila da izbegnem celodnevno igranje i da pokušam da budem prava mirišljava cica-mica, sa svežom šminkom i nameštenom frizurom. Ok, polovično sam uspela u svemu tome, jer smo ipak romantični izlazak ostavili za vikend. Poslovi i obaveze su nas bukvalno urnisali, te sam uverena da bismo zaspali za stolom i pre nego što bi se garçon pojavio sa predjelom. 

Tako da ovo veče provodimo uz vino, bademe i domaću plejlistu koju je M napravio specijalno za ovu priliku. Njanja se vrzma oko nas, zapravo, upravo mi je nogu obuhvatio sa sve četiri šapice i vesla. Oni koji imaju mace, znaju šta to znači. Posle ćemo da plešemo svo troje, taman dok dođemo do šansona. :) A sada sam ukrala malo vremena da završim ovaj post, kako bih za vikend bila slobodna i slavila produženi dan zaljubljenih.


Za doručak sam bila spremila prepečeni hleb sa srcem u sredini (modle za kolače ♥) ispunjenim slatkim od borovnice. Kao mala, mnogo sam volela tost premazan puterom i kašičicom meda ili džema. Ovaj put sam probala slatko i super se složilo, još topli Nesquik sa cimetom i mljac!



Za ručak sam odlučila da dam šansu modlama za mafine, te sam u činiju iskidala stari hleb, seckanu prašku šunku, narendala sam vrlo malo trapista, dodala jednu kocku fete i sve to začinila biberom i bosiljkom. Dodala sam jaja kako bih povezala masu i sve dobro izmešala. U modle sam ravnomerno sipala pomešane sastojke i zapekla dovoljno da se uhvati korica na površini. 

Slane mafine sam servirala uz iceberg salatu, zelene masline i kisele krastavce. Volim kombinaciju jogurta sa salatom, pa sam sve to prelila sa nekoliko kašika jogurta. Za ovo jelo nemam mere, jer sam ga improvizovala s onim namirnicama koje sam u tom trenutku imala u frižideru. U principu, odokativno dodajete sastojke jer ne možete da pogrešite. Kasnije, tu masu raspodelite u modle i dobro zapečete i to vam je sav posao. Pošto su mafini bogati namirnicama koje zasićuju, dovoljna su vam tri mafina po osobi, sa sve salatom.




U jednom od naših omiljenih restorana, Na Ćošku, jela sam najbolji čokoladni sufle na svetu! Ja, kao ne tako veliki ljubitelj slatkiša, uspela sam da pojedem čak polovinu jednog i posle sam ga i sanjala. Tako da mi je otuda naišla inspiracija za desert povodom ovog srcolikog dana. 

Petits Moelleux au Chocolat, ili Lava Cake:
  • 125g putera
  • 125g brašna
  • 175g crne čokolade
  • 150g šećera
  • 3 veća jaja
  • 3 kašike vode
  • na vrh kašičice soli
Istopiti na pari čokoladu i puter i dodati 3 kašike vode. Kada umutite jaja, pažljivo ih dodajte u smesu sa čokoladom i brzo izmešajte kako se ne bi napravile grudvice i kako bi se jaja u potpunosti sjedinila sa smesom. Dodajte šećer i ponovo dobro izmešajte. Na kraju se dodaje brašno koje takođe treba šta? - izmešati. :) Sve ovo je najlakše raditi sa silikonskom špatulom radi boljeg lizanja činije na kraju. Kao kalup koristiti vatrostalno posuđe proizvoljnog oblika i zapremine, te njegovu unutrašnjost premazati puterom i preko putera posuti tanak sloj kakao praha - da bi kasnije lakše izvadili kolač. Sipati smesu u posude i peći 15 minuta na 200 stepeni. 

Moj predlog za serviranje: otopljen sladoled od vanile sipati u silikonske modle za praline ili led i staviti u zamrzivač na sat vremena. Kada je kolač gotov potrebno ga je pažljivo preručiti na ukrasni tanjir, tako da ispadne iz posude u komadu. Servirati kolač dok je vruć sa oblikovanim sladoledom i grančicom mente na vrhu, te gustirati uz ohladjeno crveno vino. Voilà!

 P.S.  Ove mere su za četiri porcije suflea.

Moram da pomenem da mi je ovo bio prvi pokušaj pravljenja ovog kolača. Hm, čak, mislim da mi je ovo bio prvi pokušaj pravljenja bilo kakvog kolača od kada sam izašla iz mamine kuhinje. Ispao je odlično, tako da sam time sebi još jednom potvrdila da sam rođena kuharica. E, mama, mama, što me u školu otera. :) 



I samo još jedna stvar, nemojte dozvoliti da ste pažljivi, nežni, srećni, kreativni i zaljubljeni samo jednom godišnje, sredinom februara, već se potrudite da takvi budete svaki dan. Evo za kraj večeri, moj miljenik Ewan McGregor - Your Song sa pesmom iz jednog od najlepših ljubavnih filmova, zajedno sa onim citatom na posteru ispod. 

''How wonderful life is now you're in the world. I hope you don't mind, I hope you don't mind that I put down in words how wonderful life is now you're in the world!''



Svideće vam se i ovo

16 komentara

  1. Ma koliko ste mi samo slatki vas dvoje, a ja nisam neki romantik :) Divan post i divni recepti!

    ReplyDelete
  2. Predivno, Inspirativno i definitivno budi glad!

    ReplyDelete
  3. Kako je lepo podsetiti se svega ovoga, i izgleda i mirisa i ukusa...

    ReplyDelete
  4. preslatko :)
    Poslaću ti najbolji i najbrži recept za nadivniji čokoladni sufle ikad. 20 minuta truda,a efekat fantastičan :)

    ReplyDelete
  5. Blago M sto ima tebe... :) Divan post...

    ReplyDelete
  6. Mali Iv - nepopravljivi romantik <3 Gozba vam je bila divna i sve je čarobno, od slatkog srca u tostu do srculenceta od praške šunke :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jesam, priznajem i ponosim se time! :)

      Delete
  7. Nisam videla ovaj post na vreme, pa da nesto lepo pripremim za Dan zaljubljenih, ali Lava kolac pravim evo vec ovaj vikend :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, a ja nisam videla ovaj post. :)

      Delete