Ljuta pizza

May 24, 2013

Nisam ja ljuta, pizza je. :) I to onako, taman, da ne gori, al' da prija. Ja lično, volim ljutu klopu, ali samo ponekad mogu da je jedem, jer mi ne prija stomaku. U kući uvek imamo neki dobar kulen, ali ja ga jedem tek kad su oči gladne, i to jednu krišku i posle prekukam. Takođe, volim i meksičku hranu, jer mogu da eksperimentišem sa ukusima, mogu da pravim tortilje koje su ljute i blage, a da im je obema ukus i uživanje u istom - nepromenjeno. 

Ovaj put nisam spremala tortilje, ali sam spojila meksičku i italijansku kuhinju: pizza sa ljutim nadevom. Ne za mene, narafski, već za M. 

U pitanju je pizza sa svežim sastojcima, te ću je etiketirati tagom zdravo gde sakupljam recepte za koje smatram da su dobra alternativa onome što inače pronalazimo po fast foodovima, pekarama i supermarketima. Ne sadrži kvasac, dodatke u testu u vidu jogurta, jaja i sl., ne sadrži punomasne sireve, šunke, kečape, itd. Bilo bi sjajno kada bih posedovala svoju baštu u kojoj bih gajila pasulj, mlekaru u kojoj bih čuvala sir i vodenicu u kojoj bih mlela brašno - ali kako to nije slučaj - pasulj je iz konzerve, dok je kukuruz zamrznut. Paradajz i bosiljak su iz moje bašte, barena slanina je kupljena kod proverenog mesara, sir iz Kraljeva i biber sveže samleven (što smatram vrlo bitnim).


Potrebne namirnice za jednu veću pizzu (testo):

- 200g brašna (tip 500)
- oko 100ml mlake vode
- 1 kašičica morske soli
- 1 kašičica šećera
- 2 čena sitno seckanog belog luka
- 1 kašika maslinovog ulja
- bosiljak

Potrebne namirice za nadev:

- 1/2 konzerve crvenog pasulja
1/2 šolje kukuruza šećerca
1/2 šolje seckane barene slanine
- 100g mladog sira
- nekoliko zelenih maslina
- 2 stabljike seckanog mladog luka
- 5 čeri paradajza
- 1 kašika tucane paprike
- mešani biber
- sveži bosiljak
- maslinovo ulje

Umešajte sve sastojke za testo u brašno, pre nego što dodate vodu. Kada dodate vodu, umesite testo tako da bude vrlo glatko. Uvijte ga u prozirnu, prijanjajuću foliju i ostavite u frižideru nekoliko sati. Kasnije ga premesite još jednom i dobro razvucite, tako da njegova debljina ne bude veća od 5mm. Stavite rernu da se greje na što veću temperaturu (kod mene je max 300 stepeni, dakle do 300-350).

Ljuti sos od paradajza ćete dobiti tako što ćete blenderom usitniti paradajz, svež bosiljak, kašiku maslinovog ulja i kašiku tucane paprike. Sos premažite po testu koje ste razvukli i prethodno postavili u pleh za pečenje. Vodite računa da sos bude premazan po sredini testa, tako da ostane po 2cm suvog testa po obodu. 

Pasulj procedite i tako ga u celom zrnu pospite po testu i sosu. Dodajte kukuruz, seckane masline, barenu slaninu, mladi luk, mladi sir i sve to začinite sveže mlevenim biberom (ja koristim mešavinu belog, crnog i zelenog) i listićima bosiljka. Ivice testa koje su bez nadeva, uvijajte u krug (kao kada se uvija kružna gibanica) u jednom pravcu, tako da dobijete nešto poput pletenice. Možete je premazati hladnom vodom. Pizzu stavite u rernu i pecite svega 7-8 minuta, dok ne primetite da su ivice testa porumenele. Biće superhrskava, videćete! 

Moj predlog za serviranje jeste ljuta pizza sečena na pravougaone šnite, uz hladno, svetlo pivo, recimo Paulaner! :)



Svideće vam se i ovo

15 komentara

  1. Ne volim ljuto, ali volim picu i spremam se da napravim to testo!:) Fotke- divne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onda samo preskoči tucanu papriku i biber i bićeee mmmm! ;)

      Delete
  2. mmm jako mi se sviđa.. ja znam naraviti pizzu na piadini (piadina romagnola, nešto kao tortilja sa svinjskom mašću, tal. specijalitet, vjerojatno i znaš..) i ja volim ljuto, ali ni meni baš ne padne dobro na želudac.. nego, po 100-ti put ponovit ću, tvoja stranica mi je totalno otkriće i pravo osvježenje na blogerskoj sceni. volim pratiti kreativne ljude koji me i sami inspiriraju. nadam se da ću jednom i posjetiti Beograd, to mi je sve veća želja. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je to, sutra moram da odem po svinjsku mast! Planiram sve, hoću, a nikako da odem, jer uglavnom koristim masl. ulje, eventualno puter. Kad ono, propuštam zabavu! :) I hvala ti još jednom, to mi mnogo znači! A kad dođeš u Bg, vodim te na najlepšu pijacu! :*

      Delete
  3. M prijavljuje da obožava ljuto i da je pizza nestala za nekoliko zalogaja. Nije toliko strašno ljuto, čak i ako niste ljubitelji, oduševićete se! :)

    ReplyDelete
  4. This look so good!! Thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  5. obožavam pizzu i obožavam ljutkasto...mmmmm :D
    Usvoji me, biću bolja od Njanjoslava, obećavam :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaha, kada budeš dolazila u goste, pravim ti! :*

      Delete
    2. mmmmmmm....gvirni, molim te, da nisam već pred vratima ;)
      :*

      Delete
  6. Ja sličan sastav stalno trpam u tortilje ovog puta sigurno ide u picu. Oduševio me ne beli luk u testu, mora da je uz sve fantastično!

    ReplyDelete