Istok na tanjiru

July 16, 2013

Pričam baš Ivi i Lalici kako me je taj zajednički vikend nekako razmrdao. Od nove godine ne ulazim u kuhinju, i kada moram, namrgođena sam i iznervirana. Samo mislim na sudove koji će posle ostati i na malu površinu za rad koja me sputava da se raširim i igram, onako kako moje ideje nalažu.

Međutim, dva dana su bila potrebna da povratim onaj žar i onu sreću koju osećam kada se latim nekog kuvanja, seckanja ili aranžiranja. Još je i leto, pa su jela samim tim uproštena i lagana. Tako sam jedan dan prošle nedelje dok je sunce pržilo, rešila da napravim ručak samo od povrća i da iskoristim začine koje sam pokupila sa Lalicine police.

U pitanju je grilovani čeri paradajz, salata sa dodacima i marinirane masline. Moram priznati da sam toliko odlepila na spoj ovih ukusa, te sam čitave nedelje jela sam ovu kombinaciju.


Potrebni sastojci za teglicu mariniranih maslina:

- 150g crnih maslina bez koštice
- 1 čen belog luka
- maslinovo ulje
- začin Zeytin Baharat

Taj začin Zeytin Baharat koji u bukvalnom prevodu znači ''mešavina začina za masline'', mi je spakovala Nevena, jer smo kod nje jeli masline na ovaj način uz svaki obrok. Dovoljno je da iseckate luk, dodate ga maslinama, začinite kašičicom baharata i prelijete maslinovim uljem. Ne znam gde bismo mogli naći ovu mešavinu kod nas, ali uz malo istraživanja, došla sam do spiska začina koji se generalno stavljaju u ovaj baharat.

Naime, tu idu: piment, crni biber, kardamom, lovorika, karanfilić, korijander, kumin, oraščić i mrvljena čili papričica (moguće aleva). Začin daje bogatstvo aroma i ukusa maslinama i čini da čitava prostorija zamiriše pri odvrtanju poklopca na tegli.


Paradajz sam grilovala u woku! Dok se tiganj grejao, čeri paradajze sam umešala u maslinovo ulje u koje sam prethodno dodala prstohvat morske soli, svežeg bosiljka iz bašte i vrlo malo crnog bibera. Zasekla sam ih nožem sa strane peteljke i probola štapićima za ražnjiće. Grilovala sam ih dok nisu počeli da ispuštaju sok, da se odvajaju od ljuske i tamne.


Potrebne namirnice za salatu (za dva tanjira):

- 2 šolje salate hrastov list iscepkane na sitnije komade
- 1 šolja rukole
- 1 šolja proceđenog crvenog pasulja (iz konzerve)
- 2 kocke feta sira 
- 1 krastavac sa korom
- 1 šolja/šaka mešavine od: kikirikija, badema, lešnika i indijskog oraha
- maslinovo ulje, gomasio

Salatu oprati i iscepkati, dodati oceđeni pasulj, mrvljenu fetu, rukolu, mešavinu plodova i tanko sečen krastavac sa korom. Preliti maslinovim uljem i začiniti gomasiom.

Kao prilog ispekla sam po jednu tortilju za jedan tanjir, dodala masline i jela dok je paradajz još topao. Moram napomenuti da je salata ispala odlično, valjda je gorkasta rukola savršeno gasila slatkoću hrastovog lista, feta je naglašavala pasulj, a indijski orah, kikiriki, badem i lešnik - sve su to posebno naglasili i zaokružili! Preporuka sa velikim P! 




Svideće vam se i ovo

13 komentara

  1. Ovo i ja moram da probam, neverovatno koliko dobro izgleda... <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa Iv, nisi valjda sve sama smazala? :)

      Delete
    2. Jesam, jesam, nego šta! :) U nekoliko dana, naravno, jer ovaj iznad - ne voli povrće baš mnogo! ;)

      Delete
  2. Joj, sto volim puno boja u tanjiru! :) ...kad malo bolje razmislim - volim puno boja bilo gde... o.O :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daaa, a ove boje su baš nekako more, taverna, masline, feta. :)

      Delete
  3. uh, uh, zvuči fantastično! :)

    ReplyDelete
  4. Oh oh oh, kako ću ovo da probam! Baš je neobična kombinacija, samo će verovatno sačekati moju posetu Kaleniću..
    A masline smo jeli i jeli.. I čeka me manja količina u frižideru, da imam u svakom momentu:)
    A kumin što mi se dopao.. a da vidiš što smeštaj spremam začinima.. Vazda je vikend bio inspiracija. Na sve strane!
    :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jedva čekam da vidim! Taman da me dodatno inspirišeš! :) Možda krenem sa nekim pečenjem, jer od kada smo se vratili iz BP, samo smišljam šta novo da spremam. :) :P

      Delete
  5. Uh, super salatica! Posebno ti hvala na istraživanju sastojaka za ovaj začin za masline, sjajno i pristupačno, sve imam. Ove masline sam probala na Adi ali u onoj opštoj gunguli nisam od Nene čula sem da je turski.

    Bilo hladno ili toplo ova saltica će nam prijati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu i drugi put! Da, onda je bila prava gužva, smatram da se nismo dovoljno posvetili hrani!!! :) :)

      Delete
  6. Ja sam jedna od onih što uvijek svima pojedu masline s tanjura (jer ih obožavam):D
    Odmah mi sline cure čim ih vidim ovako sočne :))))
    Spremila si obrok po mom ukusu. Ljetno, za uživanje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isto, ali isto! I obooožavam da jedem masline uz pastu, oooh, njami! :)

      Delete