Letnja tišina

July 22, 2014

Jul. Omiljeni, ali i najsetniji mesec. Prazan grad, sparina i najlepši zalasci sunca na reci. Zbog toga sam već danima van network dešavanja i računara, krijem se na balkonu i uživam u ulici koja je tiša nego inače. Nadam se da neću dobiti ukor jer sam se diskonektovala i sporije odgovaram na sve komentare i poruke. Sve sam stavila na mute i lepo je.

U toku jula volim sebe da častim ugođajem. Možda se iz mojih postova i fotografija čini da uživam 24h/dnevno, ali sa poslom, obavezama i stvarnim životom van mreža - to jednostavno nije moguće. Tokom čitave godine svuda jurimo nekuda, pa se spremamo za početak nove godine (koji uvek ide septembrom), pa za zimu, pa za Novu godinu, pa za praznike, pa za proleće, pa za leto i onda kada to leto dođe, shvatimo da nam je čitava godina projurila i zapitamo se kuda je pobeglo ono ''naših 5 minuta''?

Zato ja svoj rođendan slavim mesec dana, tačnije čitav jul. Volim da iskoristim taj uspavani ritam grada i da osim onih najbitnijih obaveza, sve ostale stavim na standby. Volim da se posvetim svim onim projektima koje radim iz čistog uživanja, volim da ostajem malko duže pod tušem i da se mackam sa tri vrste kreme satima. Volim da ustajem rano ujutru i radujem se danu na balkonu uz prvu šoljicu kafe i Njanju koji leži sklupčan kraj moje fotelje. Volim da se igram u bašti i volim da uživam u večerima koje mirišu na sveže zaliveno cveće, bosiljak, lavandu i mentu. 

Zbog toga volim juli, jer mi dozvoljava da i ja usporim, a ne osetim se kao da ispadam iz koloseka. 


Danas sam se razbudila uz ledenu kafu i novi broj ELLE magazina u kome je izašao prilog o našoj Gozbi. Sonjine fotografije preko dve strane su me razbudile brzinom svetlosti i momentalno sam poželela da probudim i nju i Lalicu kako bih im rekla da odjure do novinarnice još pre umivanja. Taman, kao šlag na torti nakon objave našeg videa koji je zaokružio priču o Gozbi u četiri posta koje smo pisale Ivana, La, Sonja i ja.

Kada se Gozba završila i kada je prošlo nekoliko dana koji su mi bili preko potrebni da sredim utiske i osećanja, počela sam sa sređivanjem stana. Tata je uveliko radio na kuhinji koju sam projektovala mesecima, ja sam prikupljala ideje za renoviranje balkona i stvaranje bašte, a negde između svega toga, uzbuđeno sam skretala u molerske vode. 

Jedno veče me je uhvatio nemir, bila sam sama jer je Muž bio na komšijskoj turneji i ja reših da skoknem do obližnje farbare i kupim boju za zid spavaće sobe. Oduvek sam imala strah od jarkih boja na zidovima stana, ali to veče sam postala odmetnik od comfort zone. Iako sam od tate nasledila sve moguće ljubavi prema majstorisanju, ipak mi nije bilo svejedno kada sam umočila valjak u ovu boju purpura. Nakon više sati mlataranja i pokušavanja da dohvatim plafon bez teleskopa, moj zid je bio savršen rano izjutra, taman spreman da posluži kao faktor iznenađenja: ''Ženo, zašto spavaš u dnevnoj sobi, zašto imaš farbu na licu i zašto nam je krevet bez naslona?''... 


A meni je sređivanje stana potpuni zen. Naravno, svesna sam da ta manija ima veze sa mojom strukom i večitim nedostatkom vremena za svoj stan, za svoj blog, za svoj dizajn, ma za sebe! - i onda kada ugrabim nešto više od par dana slobodnog vremena, ja se prepustim onome za čim najviše žudim, a to je rad iz ljubavi. Zbog toga volim juli, jer tokom jula smo uvek renovirali stan i dok sam bila mala, svakog nekog jula sam dobijala novu sobu ili novi izgled sobe. A verujte mi, jednoj petnaestogodišnjoj Ivani, lepa soba je bila najbitnija stvar na svetu! 

I onda uzmem da drndam valjak-četka-valjak-šmirgla nekoliko dana, pa onda napravim pauzu da se mackam i mirišem, lakiram i uvijam. I ne mogu da odlučim da li sam u tim trenucima devojčica koja se igra u svojoj kućici za lutke ili ozbiljan majstor ukočenih leđa i vrata od farbanja/gletovanja fasade i plafona. 

A kada napravim predah, pravim ga sa stilom. 
* S obzirom da ja kao ''veliki ljubitelj'' kolača i slatkiša zapravo ne jedem ove divote, predah se uglavnom sastoji od ugađanja drugima i posluživanja gostiju uz likovanje tokom njihovih: ''Oh, kako je ukusno!'' ili ''Uh, pa gde će sve da mi stane?''...
** Lažem, morala sam da probam od svakog po jedan. 


A nova kuhinja = više prostora za rad, gurmanluke i kuhinjska pomagala. Otuda novi blender čiju smo kupovinu odlagali godinama samo zato što nam u staru kutiju šibica kuhinju nije više mogla stati ni igla. 

Kada kažem nega, 
mislim na zdravlje pre svega,
zato sam krenula sa mućkanjem svačega i svega...
...što bi mi palo pod ruku. Čak sam i naterala sebe da i pre jutarnje kafe, ipak popijem zdrav smoothie. Nema recepta, čar u blendiranju je ''daj svega''.

- Pomorandža + limun + breskva
- Jagoda + malina + borovnica
- Banana + kruška + sok od pomorandže
- Sok od nara + limeta + kajsije


Ili, u toku kasnog popodneva kada više ne možete da dišete od sparine/klime (ma svejedno je, zlo je), onda je vreme za domaći ledeni čaj od mente sa puno leda! Ili za ležanje ispod Lalicine prskalice na mekanoj travi, ali to samo ako ste kod nje u gostima. 


Toliko vremena sam provela u planiranju, a posle i sprovođenju planova za balkon/baštu, da mi se na kraju nije otkrivalo to moje malo skriveno mesto. Tačnije, napravila sam stotinu fotografija svakog dela oaze, ali nikako da se nakanim da ga otkrijem. Valjda želim da samo još malo samo ja uživam u njemu, skrovitom i senovitom kutku - kome sam se radovala još od zimus kada smo se doselili. Uglavnom, Njanja već ima omiljenu osmatračnicu.


Ponekad imam želju da se derem na sav glas i kažem: ''Da vidite šta mi je muž kupio!'' ili ''Da čujete kakvu mi je samo plejlistu napravio!'', ali ipak zastanem i setim se da živimo u društvu gde se sve vrti oko zavisti i zlobe i više nije kulturno da se neko hvali zato što se iskreno raduje do Meseca. A onda ipak uhvatim sebe kako se radujem, pa me nešto baš zasvrbi i za kulturu i šta će drugi da misle, jer - da vidite samo kakav mi je rođendanski vikend muž priredio!!! 


I piknik, da. Za koji sam pravila pogaču od koje sam pravila sendviče umotane u smeđu hartiju uvezanu kanapom. I jagode. I ledeni čaj sa medom. I ćebence i Politikin zabavnik za posle užine, tokom lenčarenja na travi. A za sve to nam je trebalo samo par sati slobodnog vremena, jedna lenja nedelja i par kilometara do obližnjeg jezera. 

Jer to je letnja tišina, ono kada su svi na godišnjim odmorima, po planinama, morima i vikendicama, pa prepuste grad nama znalcima, što volimo da uživamo u njegovim najobičnijim mestima na najzanimljiviji način.


I tako kada se malo zamorim od ovog radnog odmora, ja volim sebi da ugodim jednim kućnim spa tretmanom. Volim da ustanem pre svih ukućana (muža i mačora) i da bez griže savesti provedem sate u nezi i ugađanju. Znam, sad bi moja mama rekla da sam to nasledila od Nane, a Nana se negde garant svaki put znalački nasmeje na tu opasku.

Kada sastružem svu farbu sa kože i sa lica, i kada poskidam najnoviji ''Zorka boje'' lak sa noktiju, onda izmućkam jedan latte i nastavim tako osvežena u moju novu baštu. Tu me sačeka fotelja sa jastučićima, razbuktalo cveće i stočić pretrpan kozmetikom. 


Jer se Vanja javila u pravom trenutku. Baš kada mi je koža žudela za negom i spasom od sunca i strugotine usled renoviranja, od kozmetičke kuće Gerovital - dobila sam beauty paket. I da, imam definitivnog favorita! To su ampule sa kolagenom nakon čije upotrebe utrljavam i hidratantnu kremu sa faktorom 15 - iz iste Aslavital kolekcije.  


Kao neko ko redovno koristi šminku, sebi sam davno zadala jedino i obavezno pravilo: pre spavanja, makar bila umorna do granica nesvesti - šminka se mora ukloniti i lice se mora prikladno osvežiti. I zaista poštujem to pravilo i zbog toga su losioni za skidanje šminke i čišćenje lica, kao i noćne kreme - moji omiljeni kozmetički preparati, bez kojih ne idem nikuda. Hranljiva krema za noć i vitaminsko mleko za čišćenje kože su preparati koje radi te namene izdvajam iz Plant kolekcije. 


I za kraj ovog skoro pa ponoćnog ćaskanja, imam da kažem da je vrlo, vrloooo bitno da imate jedan mesec u godini kada ćete malko usporiti. Znam da ste svi vredno naučili onu lekciju sa Blogomanije gde vas teram na 30 minuta posvete sebi u toku dana, ali sada već pričamo o nezi na godišnjem nivou, te vas molim da 30 dana godišnje, za nijansu više brinete o sebi i za nijansu više sebi ispunjavate želje. 

To su sitni rituali, kratki predasi, brzinski projekti i male želje, ali sreća kojom će vaš duh & telo odisati nakon ispunjenja/doživljavanja istih - je nemerljiva. Zbog toga odaberite jedan vaš mesec i bez griže savesti budite sebi na prvom mestu. 




Svideće vam se i ovo

36 komentara

  1. aman taman si stavila post da.procitam prije spavanja. znam kako je useliti u novo mjesto stanovanja,koje je bolje i vece od onog prethodnog; vec sam tri puta premjestio sve stvari po kuhinji i jos nije kraj ;-)
    uzivaj u #malimstvarima
    pozdrav :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daaaaa, ali to je tako to zar ne, premeštaš i merkaš i gledaš i diviš se i nilkad kraja!!! :)

      Delete
  2. kao i uvek, osvezavajuc i inspirativan post <3 bas mi sve sad nesto lepo <3 i eto kad me pitaju zasto ustajem u 5:15, a ja kazem- da popijem kafu na miru (dete ustaje u 7 i ne staje do 21:30) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Tijana. :) Toliko puta sam razmišljala kako ću kada budem imala decu, ali eto, ostaje mi rano ustajanje i pravo da ti kažem - iako sam velika spavalica - ne čini mi se to toliko lošom idejom! :)

      Delete
  3. Kreativac do srži! Da li sam propustila slike/post nove kuhinje? Ako ih nije bilo, da li možemo da vidimo i taj deo raja?
    I još za kraj: zašto da se i ne pohvališ svojim mužem?! Zlobnici neka crknu, mi ostali ćemo uživati i nadati se nekom njegovom klonu. Jedino ću prihvatiti razlog - pu, pu, da ga ne ureknemo - a sve ostalo je bespredmetno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Tanja! :) Nisam još uvek završila kuhinju u potpunosti. Uradila sam grube radove i postavljeni su elementi, a sada ću verovatno jedno mesec dana da sređujem raspored i dodajem detalje (moj pečat). Planiram svakako da uradim post before/after čim pre. ;) Hvala na bodrenju, slažem se u potpunosti! :*

      Delete
  4. jedna od malih stvari koje ja radim za svoju dusu - iskljucim se & citam tvoj novi post :) i uzivam..... i ja sam dijete jula, racica, pa te itekako razumijem! a i dobra ti ideja da se slavi citav mjesec! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Žana! :) Ako smo račice, onda se razumemo. ;) Knjiga, bašta, napitak i uživanje. Meni zaista ne treba ništa više od toga (osim pogleda na more), ali dobro, znaš kako kažu, radujte se malim stvarima i nikada ne prestajte da se nadate. ;)

      Delete
  5. ...ja baš volim što i dalje slaviš rođendan, mhm, da da...*:
    hasta mañana...<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, baš to, dođi da vidiš malo Mali Iv dana. :*

      Delete
    2. a da ti kažem...baš je bio lep "Mali Iv Dan" mhm...<3

      Delete
  6. ja baš volim što i dalje slaviš rođendan, mhm, da da! *:
    hasta mañana...<3

    ReplyDelete
  7. Muž nastavlja da biva ponosan i srećan! Uželeo sam se novih postova, nadam se da će ih sad biti više, trudim se da pomažem što više, kako bi za blog više vremena ostalo. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jao, pa je l' hoćeš sutra do pijace? A možeš i sudove da opereš? A je l' te mrzi da skuvaš ručak... narednih mesec dana. :P

      Delete
    2. Nikakav problem. Samo onda malo ranije da ustanem. :D

      Delete
  8. Kakva milina :) leto u gradu i uzivanje svaki dan! Ovakak post mi je trebao jer i ja nastavljam istim tempom rada i uzivanja do vikenda a onda moreeeeeee i isti princip samo na plazi :) ljub ljub

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma šta se ti javljaš, kada ideš na more. :P Ja možda u septembru, ali videćemo, rad, rad i rad, nema predaha ni tokom odmora. :)

      Delete
  9. AnonymousJuly 23, 2014

    Divan post, bas mi je prijao, da se malo opustim. Divna ti je tacnica za kolace na sprat, tackice i zeleno, bas mi je zapala za oko, gde si je nabavila?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. :) Kupila sam je u radnjici na Zelenom vencu na ćošku Carice Milice - čini mi se da je neki gift shop u pitanju.

      Delete
    2. AnonymousJuly 31, 2014

      Hvala ti, na zalost nisam iz BG; ali kada budem dolazila, potrudicu se da nadjem shop :), bas mi se jako svidja :)

      Delete
    3. Nema na čemu. :) Ima takvih radnjica svuda po gradu, dosta njih uzima robu od istih dobavljača, ali ja ti pomenuh ovu gde znam da sam ja uzela. :)

      Delete
    4. Hvala ti, bas si draga :). Moracu uskoro da krenem u potragu :)

      Delete
  10. Totalno si me inspirisala. I luuuv ju! Jedva cekam nas letnji vikend i na sdamski izlet. osecam se privilegovano sto cu upoznati taj letnji bg smek koji samo vi znalci znate ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. E, a ja jedva čekam da vidim onaj ciklama zid i šta si sve radila i pravila!!! A vikend i izlet, samo još maloooo! Taman dok primimo platu za onu radnjicu! ;)

      Delete
  11. Manje vise sam sve to upražnjava nedeljom dok sam radila. sada sam srećna na Kosmaju kad ostanem sama nedelju dana, radim sve što I ti. Buljim čas u nebo I pratimpromene na njemu čas u zelenilo I cveće. Dočekala sam posle tri godine da mi ovo kišno leto pruži mogućnost da uživam u cveću, žbunovima I drveću koje ove godine nije spaljeno.
    Jedino mi je žao što nesmem da vičem I pevam uz muziku, jer bi komšije mislile da mi se nešto lose dešava :-)
    Baš si radila mnogo zato I uživaj još vise!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obožavam Kosmaj! To mi je top 5 lokacija za neku buduću vikendicu i mnogo Vam zavidim! :) Hahaha, ali kako me samo podsećate na Nanu sa tim Vašim duhom! Svaka čast i pravo da Vam kažem, šta Vas briga za komšije, kladim se da slušaju melos estradu po čitav dan. :)

      Delete
  12. AnonymousJuly 23, 2014

    Obozavam tvoj blog, to je jedan sladak kutak u koji uvek vrlo rado zavirim :) Vidim da si sladokusac i da uopsteno volis dobre stvari, skoro sam probala, jedan jako dobar sladoled u Beogradu Mes Amis se zove, bez glutena, bez secera i ne mogu ti opisati koliko je dobar, pa eto kreativne ideje za probati :) P.S. Ja sam probala kod Francuskog kulturnog centra u Knezu :) https://www.facebook.com/pages/Mes-Amis-sladoled/362905527144779 Zelim ti sve najbolje u daljem radu i zivotu :) P.S. Nemam veze sa ovim sladoledom pa da namenski pisem, vec znam koliko uzivas u svemu sto je dobro! Veliki pozdrav ti saljem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala punooo! :) Probala sam njihov sladoled još prošle godine, u pitanju je bio ukus Champs-élysées i moram reći da sam se bila baš oduševila! Na moje razočarenje, tog ukusa nema ove godine, mada su i ostali sjajni. U svakom slučaju, hvala na preporuci, heheh. :)

      Delete
    2. AnonymousJuly 24, 2014

      https://www.facebook.com/362905527144779/photos/a.363463070422358.1073741828.362905527144779/507391859362811/?type=1&theater :)

      Delete
    3. Hvala! Bila sam skoro do štanda u Knezu i nisu imali, ali potražiću na drugim mestima! :)

      Delete
  13. Četka i farba kao najbolji antistres proces ikad.

    A inače sve razumem, veliku kuhinju i blender posebno :))))

    Bravo za tebe i tvoj jul :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohoooo, pa pričaj, šta čekaš! :*

      Delete
  14. Jul je uvek prvi mesec, nama rođenim u julu...
    Ostala si dužna muziku za tišinu, nemoguće da je nema?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, srećan rođendan! :) A mislim da sam se u narednom postu pošteno izvukla. ;)

      Delete
  15. ja sam sebi dala skoro devet meseci usporavanja, opustanja, uzivanja....ok i priprema, pre svega emotivno-psihickih za divne ali i teske stvari koje me cekaju :) ima momenata kada mi bas bas nedostaje da radim, kad se dosadjujem i neuspevam da se opustim, ali uglavnom sam se nekako navikla na ovaj moj period. najvise volim kad odemo u prirodu-Darma neprekidno jurca i njuska naokolo, ja se zavalim u lezaljku, gledam u zelenilo i cvece (koje moja mama bas od srca gaji) i mastarim, a dragi nalazi i raduje me muzikom koja je u potpunom skladu sa momentom. tada i maleni u stomaku uziva, sigurna sam i samo se povremeno pracakne da pozdravi prirodu i mir oko sebe :)
    za tvoj balkon sam naprosto znala da ce biti jedna divna ususkana oaza :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. E, ako si. Zar nisi zaslužila? Savršen trenutak, savršen dan u prirodi! Meni je tako nekada žao što nemamo kuću ili što nekuda moramo da idemo bez Njanje i što ga ostavljamo kući, ali verujem čvrsto da će se taj san o kućici i dvorištu jednog dana ostvariti i da će on uživati kao Darma! :*

      Delete