Hleb sa jabukama i cimetom

October 24, 2012

Ne volim kore za pite, a obožavam pitu sa jabukama. Znam, znam.. Ali smislila sam način kako da nemam ono prvo, a da imam drugo! :)) Ili da počnem da pravim tart sa jabukama, ili jednostavno da nastavim sa ovim hlebom što sam smislila. 

Jabuke, cimet i vanila su dobitna kombinacija! I skoro sve što sadrži ova tri sastojka zajedno mora biti dobro - a tom mišlju sam se i vodila. Ah, a takođe moram priznati da mi ovih dana ništa ne ide od ruke, pa sam se nekako bila pripremila na neuspeh po pitanju ove poklon poslastice (iz prošlog posta). Kad, ono, međutim..

Da je Lirkić krenuo sa mnom u kupovinu, dobila bih sve potrebne informacije o svim vrstama jabuka i tačno bih znala koje da odaberem, ali nije, tako da sam se odlučila za sortu Zlatni delišes. U početku je ideja bila da pravim tart, ali bi on morao dugo da se steže, pa dok ga ponesem, pa kako da ga serviram i tako stotinu zvrčki. Onda se odlučih za pecivo, odnosno hleb sa nadevom kao za tart i ispade ukusno da prste oližeš!

Potrebne namirnice za 4 reda testa (u velikom plehu):

- 500g oštrog brašna 
- 500g mekog brašna 
- 500ml mleka
- 2 šoljice ulja
- pola margarina
- kvasac
- 1 kašičica soli
- 2 kašičice šećera

Svako brašno je drugačije i testo nikada nije isto i da bi svako uvek dobio istu gustinu testa, moraju mnogi parametri da se poklope. Zato je bitno da izvežbate osećaj u toku mešenja po kome prepoznajete da li je smesa dovoljno suva, elastična i umešena. U slučaju da vam se testo sa ovim mojim merama učini previše retko, slobodno dodajte još brašna, ili u obrnutom slučaju mleka. Ne zaboravite da ostavite smesu da naraste.

Potrebne namirnice za nadev od jabuka:

- 10 srednjih jabuka sorte Zlatni delišes
- 2 šoljice kristal šećera
- 2 kašike cimeta
- 1 šoljica belog desertnog vina  

Oljuštite jabuke i izrendajte ih. Na ringli istopite šećer i dodajte vino. Kada se šećer sjedini sa vinom, u posudu dodajte jabuke i pospite ih cimetom. Kuvajte par minuta dok se jabuke ne zagreju i natope vinom, izmešajte sastojke.

Kada je testo naraslo, premesite ga još jednom i podelite na 4 dela. Svaki deo razvucite kao da pravite rolat i nafilujte ga nadevom. U slučaju da imate previše soka - ako sok nije dovoljno ispario, njega možete iskoristiti kao sirup za neki drugi slatkiš (palačinke), ali bitno je da sok ne sipate na testo, jer će se ono navlažiti i teže peći.

Urolajte testo sa nadevom i poređajte u pleh (obavezan papir za pečenje!). Pecite na 250 stepeni oko 25 minuta. Ako vam se učini da donji deo testa nije pečen, možete da uključite onu opciju za pečenje odozdo ili jednostavno da ostavite hleb u rerni još 10-ak minuta. :)) 

Kada je hleb pečen, pospite ga prah šećerom i ostavite da se ohladi. Tek kada hleb više nije vruć, to znači da se i nadev ohladio/stegao, te možete da ga isečete i servirate. Predlažem da ga grickate uz ono desertno vino od malopre! ;))


Ovaj recept je nastao za 10 minuta i ako mu nađete manu, slobodno mi javite, hehe. Madaaa, moje degustatorke i degustatori nisu imali nikakav problem s' njim. :)) Rezultat je ukusan i hrskav hlebčić sa nadevom dumrete.

Ja sam malo preterala sa brašnom (one mere gore su ispravljene), tako da sam dobila višak testa i reših da se ipak poigram sa tom tart idejom. Dakle, uzela sam okrugli pleh za tart, obložila sam ga papirom za pečenje i popunila dosta razvučenim (tankim) testom, tako da se ono oslanja i na unutrašnje stranice pleha - kako bi dobili koricu/korpicu. Eeee, onda sam uzela kupovni puding od vanile, dadaaa, i u tankom ga sloju prelila preko testa. Preko pudinga dodah jabuke i to je to. Takođe sam išla sa formulom 250 stepeni + 25 minuta i povremeno proveravanje testa. 



Kafa ili blagi čaj, parče ove poslastice na tanjiru i čavrljanje sa prijateljicom - pa ima li šta bolje? :)) P.S. Sledeći put pravim pravi tart i to sa kruškama i vrlo se radujem zbog toga, jer biće zanimljivo. 

Prijatno!

Svideće vam se i ovo

24 komentara

  1. Kod nas se pita s jabukama uvijek radi s prhkim tijestom, pa je to vjerojatno ono što bi se tebi svidjelo. A i ovo je zaista odlična ideja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Njami! :)) Drago mi je da i se vama svima čini kao kul ideja, jer je na kraju stvarno ispalo baš, baš ukusno!

      Delete
  2. Prava pita od jabuka (u Hrvatskoj) i zbilja je krasna :) Inače ih jako volim i ne, nemaju mane! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Možda ako budem dolazila u Zagreb sledećeg meseca - probam da nađem tu vašu pitu! ;)

      Delete
  3. Poslastice sa jabukama u jesen pa još sa kafom<3 Ovaj tart zaslužuje više slika bre, gle kakav je! Za lenje bube koje mrzi da mrdnu guzu i same naprave nešto, rešenje su palačinke sa jabukama u Greenetu u Beograđanci, tope se u ustima :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tooo! Ilijano, ja sam tako srećna kada čujem da Greenet nije zaboravljen! Ok Costa, CD i sl., ali ja i dalje volEm da odem tamo u Beograđanku i da se ugrejem uz onu njihovu toplu čokoladu. :)) Inače, nema više slika zato što je mali kretenko uspeo da se popne na 'kompoziciju' i posrče sav puding. Ima taj savršen osećaj, tako da tačno zna kada skidam foliju sa pudinga - i odmah se utrti u krilo.

      Delete
  4. Jaooooj, svaki kolac sa jabukama volim! KOliko god ti je ideja za hleb odlicna, tart je moj favorit. Sorry, slaba sam na njega :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe, razumem te! ;) Zato tart i jeste bio primarna ideja, hehe..

      Delete
  5. Ne znam kako će biti kad ga napravim,ali sigurno je da sam samo od ovih sličica zamalo mogla dumrem;)

    ReplyDelete
  6. Nema nista lepse zimi (a i u bilo koje drugo vreme) od mirisa pecenih jabuka (u piti)sa vanilom i cimetom!!! Uh, ja sad ogladne. :)

    ReplyDelete
  7. Tart divno izgleda. Obično ga pravim sa prhkim testom ali ovo treba probati. Meni su ajdare super za kolače.

    ReplyDelete
  8. Obožavam i pite i kolače sa jabukama, ovaj recept definitivno moram da probam :)

    ReplyDelete
  9. Ovaj tart je kao u poslasticarnicama! KAd dakle otvaramo jednu?:) Hleb necu da komentarisem,to vec ti rekoh telepatija za zeljom za ukusnoslatkim hlebom!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi, pričam ti jednu tajnu kada se vidimo na kafi! ;)

      Delete
  10. Bookmarked. Isprobavam vec za vikend ;)

    ReplyDelete
  11. Cimet i jabuka - uvijek dobitna kombinacija. Bar u mom slucaju. :D

    ReplyDelete
  12. Ovo definitivno prepisujem u svoju šarenu kuvaricu koliko odmah :) Deluje jednostavno i ukusno, samo da prođe vreme koje moram provesti na dijeti iz zdravstvenih razloga :D

    Otkrila sam tvoj online-kutak pre par dana, odmah sam ga podelila sa drugaricom sa kojom delimo strast ka malim, lepim stvarima, onim sitnicama koje život znače, tufnicama, prugicama, kolačima i ostalom. Obe imamo samo jedan ogromni ODUŠEV za reći :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti! :D Kako sam počela da se igram sa ovim blogom, tako sam počela da otkrivam jedan divan svet pun zaljubljenika u sve one stvari koje i sama obožavam! I srećna sam što nisam sama u tome! <3

      Delete
  13. Odštampah i ovaj recept, uz balavljenje po tastaturi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koliko sam se smorila kada sam videla kako izgleda, toliko sam se kasnije radovala kada je ostao samo prazan tanjir. :)

      Delete