Butternut squash soup

November 21, 2012

Bundevu sam probala još kao mala, i to u slatkoj verziji u piti. Sećam se da sam bila opčinjena pitom, ali pošto niko od mojih bližnjih više ništa ne sprema od bundeve, ostala sam uskraćena za sve ostale, divne recepte. E, onda je došla jesen i foodblogeri su poludeli sa najraznovrsnijim jelima sa ovom nandžarastom divotom i ja se naterah da se malo podsetim detinjstva.


Čorba od bundeve je bila prva na listi, taman da ugreje i srce i tibu u ovim hladnim danima. Naišla sam na dva recepta koja su mi se dopala, jedan je Zokin sa bloga My pans and pots, a drugi je Milicin sa bloga Na tanjiru. Odlučila sam se za Milicin, jer u tom momentu nisam imala odgovarajući pirinač (Zoka stavlja pirinač, a Milica krompir) u kući, ali sledeći put biću bolje pripremljena. Dakle, recept ide ovako..

Potrebne namirnice za 6 porcija:

- 200g bundeve (slobodno tražite Butternut, znaju šta je u pitanju - ona vam je kruškastog oblika i ukus vuče na pečene lešnike)
- 4 srednja krompira
- 2 srednje šargarepe
- 1 stabljika celera
- 1 glavica crnog luka
- 1 glavica belog luka
- oko 1.5l bujona od povrća
- 1 čaša kisele pavlake (180ml)
- maslinovo ulje
- morska so, biber, svež ruzmarin

Bundevu oljuštite, isecite na tanke kriške i poređajte je na papir za pečenje u pleh. Beli luk razdelite na čenove i tako ga u ljusci umetnite među parčiće bundeve. Sve to poprskajte sa malo maslinovog ulja, posolite i pobiberite. Poslušala sam Milicu, te sam stavila i grančice svežeg ruzmarina - ali prethodno premazane maslinovim uljem! Pecite u rerni zagrejanoj na 200 stepeni, dok bundeva potpuno ne omekša (oko 30-ak minuta). 

Dok se nandžarasta divota peče, u šerpi na par kašika maslinovog ulja prodinstajte sitno seckani crni luk, šargarepu, krompir i celer. Nakon nekoliko minuta, dodajte bujon (ili kocku u 1.5l vode), začinite po ukusu i sačekajte da proključa. Kada je bundeva gotova, iseckajte je na kockice, razdvojte pastu iz ljuski belog luka i dodajte čorbi. Onog momenta kada krompir omekša, čorba je gotova, te možete skloniti šerpu sa vatre i umutiti je štapnim mikserom u krem. Ako vam se učini da je previše gusta, samo dodajte još malo vode, umutite i pustite da još jednom proključa.


Možete je servirati bez dodataka, a opet ako volite, možete umešati jednu kašiku kisele pavlake u nju i začiniti je vlašcem, gomasiom i biberom. Već sam pomenula da ja ovakva čorbasta jela jedem kao glavni obrok, tako da obavezno služim i pecivo uz njih. Ovaj put sam ispekla superhrskav pizza hleb, a recept ćete dobiti uskoro kod Mile na blogu Milin Kuvar.

Šta dalje da vam pričam, kada smo olizali šerpu! Butternut squash soup je bila pravi pogodak, jer me je i taman želudac nešto boluckao ovih dana - pa je prijala. Za sve skeptike moram reći da obavezno probate ove recepte, jer bundeva daje takav šmek, te običnu čorbu od povrća učini superčorbom! ;) 

Prijatno!


Svideće vam se i ovo

26 komentara

  1. Dežurni degustator kaže ocena čista desetka!

    ReplyDelete
  2. O , hvala :) Ja kao mala uopšte nisam ljubila bundevu ali sada uz ovu čorbu i salatu sa buđavim sirom je obožavam. Pitu i dalje ne volim. Divno izgleda a znam da je ukusna. Jedva čekam recept za hleb.

    ReplyDelete
  3. Ja sam bundevu probala samo jednom kao klinka i sećam se da sam složila neku groznu facu i pljunula, nisam je nikada probala u ovakvim verzijama a zvuči zanimljivo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Veruj mi da jeste super! Ni M je ne voli, ali polizao je tanjir! ;)

      Delete
  4. to se kod nas zove tikva stambolka.
    pravim supu od tikve odavno, evo baš za vikend će biti za ručak :)

    ponekad je samo izrežem na kriške i ispečem u rerni. neko voli da je i pošećeri takvu, ali ona je obično slatka pa ja ne pošećerim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pola pleha sam pojela, dok je nisam stavila u šerpu, ahahahaha!

      Delete
  5. Ej, pa baš si me obradovala :) Čorbica ti izgleda divno, i evo opet sam se navukla... ne gine mi neplanirani odlazak do prodavnice :)
    Super si opisala i šta je "nandžarasta divota" :) zvana butternut! (pečeni lješnici)... pa baš je tako, ali ja nisam našla prave riječi da opišem :)
    I još moram da pohvalim informativnost... Pravi blam, ali nisam znala šta je gomasio... Isprobaću :)
    Divan post i hvala :)

    ReplyDelete
  6. Uf,ja sam bundevu jela pechenu i u piti i nije mi se svidela ni u jednom ni u drugom obliku, ali rado bih probala corbicu, mozhda bi mi se svidela. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obavezno! Ne oseti se kao u piti, a da šmek kao slatki krompir u krem čorbi. :)

      Delete
  7. baš divan recept, obožavam bundevu

    ReplyDelete
  8. Cemo da probamo ovu verziju. Inace nisam ljubitelj bundeve. Bice da je pita kriva. Nikad mi se nije svidjala. No... ovoj supi dajem dodatni plus jer je dobra za tibu, a moja je vrlo problematicna. :D Hvala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je prijala, još onako topla.. Ma, supe i čorbe leče sve! :)

      Delete
  9. Krasno, krasno, divna boja i sigurno je jako fino :)

    ReplyDelete
  10. Ja isto nisam ljubitelj pecene bundeve, niti bundevare, ali mi se corba od bundeve jaaaako svidela. Jos kad mi je bila servirana u pravoj bundevi, umesto u serpi. A meni su detalji od neprocenjive vrednosti. Bas kao i tvoje liste na 8tracks. Moram i ovde da ih pomenem. Zeno, mi imamo jaaaako slican muzicki ukus. Skoro je ponoc, a ja evo i dalje slusam tvoje liste. Pa ti vidi :) Samo da malo nadjem vremena od posla, vodjenja dva bloga, zaljubljivanja u svog momka i slicno, pa krecem da pravim svoje liste. Bila sam fan Last FM, pa B92. fm listi, ali 8tracks su bas ono sto mi je trebalo.

    Do sledeceg pisanja i slusanja kissic od mene,
    S. (aka Saskia, Saska, Sashkonela)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onog momenta kako sam te potpisala u postu, tako mi je stigla notifikacija o ovom komentaru. :*

      Delete
    2. P.S. srećna što imam novu zanimaciju na 8tracks! <3

      Delete
  11. Ovo mora uskoro da se proba! Ja obožavam pečenu bundevu, ali ako može iz "smederevca". :) I jedem je prstima, na svu nesreću moje mame (fleke od bundeve se jako teško skidaju), hihihihihi... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, ma i ja. Kada sam ispekla komadiće, morala sam da sačekam da proključa čorba, pa da tek onda ubacim bundevu. Sa 200g smo spali na 100, jer sam ja pola pojela prstima!

      Delete
  12. Draga Mali Iv, kako ne volim, ali uopste, bundevu, a trudim se da jedemo sve sto je zdravo, bundevu nikako nisam uspevala da uvrstim u nas meni. Cim sam procitala post, posla mi je voda na usta, i znala sam da je to ljubav na prvi pogled, OD SAD CU VOLETI BUNDEVU 100%!!! Pre neki dan sam nabavila sve sastojke, i sa puno ljubavi krenula da spremam tvoju `narandzastu divotu`(sigurna sam da je jedino sa zacinom `ljubav` u kuvanju uspeh zagarantovan). SAVRSENO, prava krasota, toliko lepa i ukusna corba, i sto je najvaznije zdrava, i konacno bundeva uvrstena u nas meni!!! Hvala Mali Iv

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej hvala tebi na javljanju i slanju utisaka! Ljubim! :)

      Delete
  13. Hej, moram samo da javim da smo juče isprobali ovaj recept za čorbu, i, vrlo očekivano, pobrao je sve pohvale!
    Čitavo društvo je bilo oduševljeno, moj mesožderski momak included!
    Volim bundevu i inače, a čorbice su mi prve na listi u savladavanju kuhinje!
    Hvala još jednom na ovom i svim divnim postovima.

    Alex (sa Super radija) ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alex! :* Nema na čemu, baš si me obradovala! Poz za ekipu sa radija! :)

      Delete