Praznični mod

May 06, 2013

Jeste da je još danas praznik, ali je ponedeljak i ja sam već juče ispisala podugačak spisak šta sve treba uraditi do kraja dana. A onda sam ustala jutros, osetila povetarac i sunce na licu i reših da još jedan dan uživam u prazničnom modu.

Odmor nam je počeo tačno 30. aprila oko ponoći, ja sam predala poslednje tekstove koje sam radila do tog trenutka, a M je počeo proslavljati davanje otkaza na jednom i zapošljavanje na drugom poslu. Taj prazan hod od dve nedelje mu je došao kao odmor, pa smo zajedno rešili da to vreme posvetimo samo nama. Lepo je kada možeš svako jutro ustajati zajedno sa voljenom osobom i doručkovati kraj mini bašte, bez bojazni da će ti špic u saobraćaju uništiti još jedno savršeno jutro.

I tako sam ja ove spojene praznike rešila da proslavim uz otvaranje sezone za ledene kafe! Instant kafa, hladno mleko, led, sladoled i naravno slamčica. Kao da sam na moru.


Proslava 1. maja je bila možda najbolja do sada. Sasvim slučajno smo završili na jednom magičnom mestu kome se vraćam još od detinjstva, ali kako sam tog dana uradila preko 300 fotografija, čitav taj dan zaslužuje da dobije svoj poseban post.  

Ni pet, ni šest, eto ga, stiže i Uskrs. Nisam vernik, tako da sve praznike slavim zbog porodičnih vrednosti, odnosno porodične tradicije zajedničkih okupa, gozbe, igranja sa farbom i jajima u slučaju Uskrsa.. Kad smo kod farbanja, ja sam jaja farbala u subotu, jer sam u petak čitav dan sređivala policu sa čajevima. I zaista sam imala najbolju nameru da ih farbam u pastelne tonove, pa da crtam brkove i tufne po njima, ali vreme je predivno i skrivene bašte i ledene kafe su me previše vukle za rukav napolje. Zato sam odvojila svega sat vremena za farbanje, ali sam ostala iznenađena kada sam videla kako sam lepe boje dobila i čak su sva jaja ostala poslušna i čitava! I kao što rekoh, ne bih se ja zabadava zvala Mali Iv, da nemam makar jedno tirkizno jaje! :)


Da budem potpuno iskrena, ne bih ni farbala jaja, nego volim da ih nosim u goste i poklanjam ljudima koje volim. Tako su obe mame (Matijina i moja) dobile posebno upakovane paketiće jaja. Znate ono mini pakovanje 365 jaja što može da se nađe u Maxiju? Čuvala sam dve kutije kao ludak tri nedelje i poludeh kad mi je M bacio jednu od njih, te sam morala opet da kupujem još jedan kontigent jaja (ne znam šta ću više s njima, prženice it is) samo zbog DIY projekta.

Dakle, jaja ofarbala, nauljila da se cakle, uspela da sačuvam malo veštačke trave od Njanje, iskopala lepe, zlatne trake i pripremila kutije za farbanje. Skinula sam papirne nalepnice sa njih, dobro sam ih očistila i isprskala sa dva sloja bele farbe u spreju, ali sa pauzom od 20-ak minuta između prskanja, kako bi se prvobitan sloj dobro osušio. 

Naravno, imala sam ideju da kutije farbam četkicom i akrilikom, kao i da šaram tufne, ali to, kao i pastelne tonove jaja, ostavljam za sledeću godinu.


Vi, koji se družite sa mnom na Slurporama facebook pageu, vidite da me ni tamo nema, tj. ni za stranicu nemam vremena.. Znam, znam, sve znam! Ali konačno sam se makla iz kuće, radujte se zbog mene! Od kako je Nani preminula u novembru, čitave zime se nisam mrdala, izbegavala sam druženja, ljude, dešavanja.. Mislim da se polako vraćam na staro i ovo lepo vreme mi pomaže u tome. Samo za mesec dana uradila sam preko 2000 fotografija, i nakupila sam materijala za pisanje za do leta. :) Samo još da se skrasi guzica i da počnem sa kuckanjem. Do tada, družimo se svakodnevno na instagramu.

A prošle godine, pa, imala sam mnogo više vremena. :) Za farbanje i izvlačenje neobičnih nijansi, za eksperimentisanje sa čajevima i prirodnim bojama, kao i za postavljanje kompozicija i fotografisanje. 








U poslednjih godinu dana nisam nigde putovala. A ne mogu da mirujem u jednom mestu i volim makar po Srbiji da cunjam. Obaveze, poslovi, novac, nemogućnost uzimanja odmora, ma sve se nakupilo i sada svaki dan sanjam kako ćemo uspeti da maznemo makar dve nedelje odmora na kraju leta i kako bežimo na Zlatibor, u vikendicu. Mir, tišina, šuma, potok, brvnara, vodenica i civilizacija udaljena čak 6km! A do tad, ostaje mi Beograd i istraživanje novih kutaka, kroz duge i duuuge šetnje.

Jedna od boljih stvari kod praznika jeste prazan grad. Prazan Kalenić, kada možete da prođete onim njegovim popločanim prolazima i da zastanete kraj svake tezge, da na miru omirišite sveže voće, da polako birate svaku povrćku i da vas nervozni komšija ne gura kesama i laktovima jer mu se žuri (da gleda Farmu ili VB?). Možete 15 minuta birati muškatle i mohito nanu za svoju baštu, opipavati svaki list i prebrojavati mlade pupoljke. Možete stati na omiljenu tezgu sa povrćem i popričati sa tetom o paradajzu ili limunu, komentarisati ovogodišnju berbu, razmenjivati recepte za salate.

A onda, cegera punog boja dođete kućici (prethodno ulickanoj i zategnutoj), pa otvorite šiiirom prozor i sačekate da se Njanja uredno smesti na njegovo mesto. Onda se par minuta divite začinima i cveću koje buja u 120cm mini bašte i razmišljate u sebi kako ne možete da razumete ljude koji vole veštačke biljke.

S osmehom, pravac kuhinja koja je osvežena novim rasporedom na policama (letnjim, sa šoljama na cvetiće i čašama za ledene čajeve i kafe) i novim začinima. Voće za doručak, pre svega! Jagodice-bobice, lepe, mirisne, a ne one plastične što su kao da su izašle iz mašine za kloniranje. Pod hladni mlaz vode, pa u omiljenu cediljku, pa u činijicu, bez šećera, samo onako slatko - prstima. Mljac, mljac!


Danas je bio predivan dan! Nekako.. (s proleća) sve se poklopilo. Savršena temperatura, povetarac, sunce koje se probija kroz grane tek toliko da obasja mlade listove u bašti, tišina u dvorištu jer svi su još uvek negde, odmor.

Smućkala sam ledenu kafu u trenutno omiljenu čašu, ispružila sam se onako u pidžami sa stavom ''sve četiri u vis'', opustila u Njanjinom pred-pred-prr, i nastavila da razmišljam kako je za sreću zaista potrebno malo. 

Florence And The Machine - Seven Devils  {zato što ne mogu da prestanem da slušam ovaj album} 




Svideće vam se i ovo

42 komentara

  1. Uff,ove kafice su sve bacile u senku! Izgledaju tako osvezavajuce..:) BAs bas za to danasnje uzivanje!

    ReplyDelete
  2. Ledena kava i tvoj mačak. Ljubav na kvadrat :)))

    ReplyDelete
  3. krasne slike, lijepi post, baš sam uživala čitajući i gledajući, samo mi eiscafe fali :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, pa lako ju je napraviti! ;)

      Delete
  4. O, Ivka, slatkačice! You make my day. :*

    ReplyDelete
  5. Sreca je zaista u malim stvarima!

    ReplyDelete
  6. AnonymousMay 06, 2013

    tvojem blogu se uvek rado vracam,jer mi uvek popravis raspolozenje i ulepsas dan! Samo tako nastavi!

    ReplyDelete
  7. Koliko ja volim nacin na koji ti pises. Sve ti poveruje i imam osecaj kao da te jako dobro razumem i poznajem :)

    Btw ta kafa deluje jako primaljivo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kako je to lep kompliment! <3 Sva sam važna sad. :) Hehe, možda nekada budem pravila degustaciju istih. ;)

      Delete
  8. Nadam se da si se fino odmorila i da si spremna za nove pohode :)

    ReplyDelete
  9. cicos i ti bas uzivate u divnom kutku :)
    super su mi fotke!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trudimo se, svaki dan! :) Hvala! :*

      Delete
  10. divan opis praznika, kao da sam i sama sudjelovala :) ledanu kavu jos nisam popila ove godine ali pripremam se :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hajde, hajde, sad će i leto! ;)

      Delete
  11. Ovaj praznik mi je bas nikako prosao i bio pun stresa ali to ce vec sve da slegne ovih dana. Zato sam dodatno uzivala u tvom sharenom,umirujucem i iscooliranom postu. Za Njanju necu da se ponavljam-znash me,znam te ;-)
    Nedostaju mi kafe ali sam postala preosetljiva na kofein :-/
    Uzivala sam ovih dana u praznom i mirnom gradu,tu te razumem sasvim.
    I cmok na kraju :-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa baš mi je krivo.. a da možda pišeš, m? Biće ti lakše, sigurna sam! :/ Ja kafulji drmnem ponekad, ne mogu ni ja baš uvek da podnesem napade euforije i hiperaktivnosti.

      Delete
  12. divne fotografije i dnevna doza tebe na instagramu and i'm good to go!
    bas puno, puno inspiracije. :)
    a gde si nasla slamcice? zelim ih vec duuuuugo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe, to je lepo čuti, onako baš! <3 Slamčice mogu da se kupe u Kliker Gift Shopu, u Svetogorskoj kod Ateljea 2012 - mislim da su oko 350din 50 komada. Imaju i na tufne! ;)

      Delete
  13. Ooo lepote! A Njanju ću ugnjaviti, samo ako budem u prilici!:)

    ReplyDelete
  14. Ja ima da se doselim kod tebe bar na mesec dana, samo da uzivam u tvojim djakonijama, sarenilu i lepoti (i naravno Njanji). :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ako ništa drugo, onda makar neka kafica kod mene! :*

      Delete
  15. S instagrama na blog i obratno, da složim cijelu sliku;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, nisam o tome razmišljala, mmmm.. :)

      Delete
  16. AnonymousMay 09, 2013

    opisala si i dočarala savršen dan.... zaista, male stvari, ali veliki užitak!

    ReplyDelete
  17. AnonymousMay 09, 2013

    Mali Iv, da li bi mogla da napravis chai tea latte i objasnis postupak pravljenja, za sve nas koji ne pijemo kafu, a obozavamo cajeve?
    Hvala unapred

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pisala sam već o tome. ;) http://maliiv.blogspot.com/2013/02/ljubavni-napitak.html A možda bude i neki post iz kućne radinosti.

      Delete
    2. I ovde :) http://maliiv.blogspot.com/2013/03/tea-party-in-my-mailbox.html

      Delete
    3. P.S. Ja ne pijem mleko u čaju, pa neće toga biti kod mene skoro. :D

      Delete
  18. Gledam i čitam i evo, sad sam se odlučila da te pitam. Kad bi birala handmade sapun po meri, kako bi ga obojila i zamirisala? Mislim, imam aja neku ideju šta bi ti se eventualno dopalo, ali ko zna da li bih 'ubola'. Čitajući ove tvoje postove i gledajući fotke, sve me nešto inspiriše da napravim nešto što podseća na BG, a što bi bilo tako tufnaso & šarenasto kao moje raspoloženje dok čitam tvoje tesktove.
    Ideas? Može i na mejl: senmisapuni@gmail.com
    ;)

    ReplyDelete
  19. Iako nisam nešto lud za praznicima i religijskim obredima, Mali uvek učini da je to jedno lepo i zanimljivo iskustvo. :)

    ReplyDelete
  20. AnonymousMay 12, 2013

    Gde si kupila ove divne prugaste slamcice? <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Supermarket ili Kliker Šop kod Ateljea 212. :)

      Delete