Matcha ledeni čaj

June 07, 2013

Ok, proleće je na pauzi trenutno i sve se čini kao da leto nikada neće stići.. ali hoće. I kada stigne, mi ćemo biti pripremljeni. Nećemo se nalivati ledenim čajevima koji sadrže ogromne količine šećera, veštačke boje i ostale štetne sastojke, već ćemo uživati u najfinijm aromama i ukusima koji dolaze samo sa naših pijaca, iz naših kuhinja i bašta.

Prošli put sam pravila ledeni čaj sa bazom u vidu voćnog čaja. I bio je više nego osvežavajuć, pa i taj cimet, sve u znaku zime. Sada sam rešila da iskoristim matcha čaj koji sam dobila u jednoj od razmena, jer je opšte poznato koliko je zeleni čaj zdrav. 


Takođe, kako sam prvi put ostala neprijatno iznenađena nakon isprobavanja lattea od matche, odlučila sam da se ovaj put ne igram sa dodavanjem mleka koje inače ne volim u čaju, već da sa još jednom vrstom zelenog čaja pomešam punu kašičicu matche i sve to potopim u litar vode. Time sam matchi dala drugu šansu i upalilo je! Čak, čaj je bio toliko uskusan da sam se jedva suzdržala da ne popijem čitav litar koji sam odvojila za pripremanje ledene verzije.


Potrebni sastojci za litar ledenog čaja od matche:

- 1 l vode
- 1 puna kašičica matcha čaja
- 1 puna kašičica Gunpowder čaja (Temple of Heaven - Small Tree)
- 1 pomorandža
- 2 mandarine
- šaka listova mohito nane (ili matičnjaka)
- led

Kada vam temeratura vode dostigne 80 stepeni, potopite ova dva čaja na 2-3 minuta. Procedite čaj i ostavite da se ohladi oko sat vremena. Nasecite pomorandžu i jednu mandarinu na tanke kolutove i potopite u čaj. Drugu mandarinu iscedite u čaj. Dodajte oprane listove nane, promešajte i ostavite u frižideru preko noći. Pri posluživanju, možete dodati nekoliko kocki leda, dekoraciju u vidu voća ili slamčice.


Ovu kombinaciju sam probala kao čaj u filter kesicama koji sam takođe dobila u jednoj od razmena i moram priznati da sam se zaljubila. Nije vam potreban ni med, niti smeđi šećer, jer ova verzija ledenog čaja jeste toliko osvežavajuća, kao da pijete limunadu sa aromom mandarine, nane i divnog, travnatog ukusa zelenog čaja. U toku noći, dok se čaj hladi, taman se pomešaju sve arome i sokovi, tako da na kraju dobijete jedan limeta zeleni napitak od čijeg samog izgleda u ledenoj čaši - ožednite. Probajte, nećete se prevariti! I sad jedva čekam 30+ stepeni, samo da bih se hladila ovom divotom. Srk - srk! 




Svideće vam se i ovo

18 komentara

  1. definitely probam <3 deluje slurpilicious samo na citanje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako ne možeš da nađeš matchu, ti probaj sa bilo kojim drugim zelenim čajem koji nije aromatizovan. :*

      Delete
  2. Pravo letnje osvezenje!

    ReplyDelete
  3. Ihhhh, ljubim te u cevcicu, kako je vesela...de je nađe...

    ReplyDelete
  4. Jako jaaako mi sviđa!! :) danas sam u Mercatoru u jednom dućanu gledala neke štosne šalice, tipo kao za espresso i baš se tebe sjetih da bi ti se sigurno svidjele :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahaha mora da su bile ili tufnaste ili pastelne? :*

      Delete
  5. Ja nisam stigao da probam :(

    ReplyDelete
  6. Jedva cekam ovo da probam, samo da dodje leto - da uzivanje bude potpuno :)

    ReplyDelete
  7. Još ti je ostalo matche? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mhm, još vrlo malo. Taman za leto! ;)

      Delete
  8. Divno i slasno...samo kada bih imala nekog da mi pravi i da me raduje...upala sam u neku zatvorenu/lenju/subdepresivnu fazu i ništa mi se ne mili da uradim za sebe...sem da maštam...na primer baš o ovom ledenom čaju :D
    Ti si prava čarobnica...ali to smo već znali :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maki, vidim da te nema - i sve mi je jasno! :/

      Delete
  9. Izašao recept, a ja se luftirala.. ;)
    Jedva čekam da napravim!
    Javljam utiske:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hajde, hajde, ti, morsko čedo! :)

      Delete