Plan&Program

June 11, 2013

Ovo nije onaj instagram post u smislu: ''Oh, ne znam o čemu ću danas, pa hajde da nabacam neke fotke bez ikakvog reda'', već je vrlo smislen i planiran. :) Naime, pre nekog vremena sam rešila da arhiviram zanimljive i zdrave obroke na instagramu. Pošto sam picajzla kada je u pitanju foto-aparat, odlučila sam da vodim foto dnevnik uz pomoć instagrama, jer bih u suprotnom potrošila sate na kadriranje.. i time promašila poentu. 

Poenta je u zdravom, ali slasnom obroku za koji je potrebno 15-ak minuta pripreme i planu, tj. programu vežbanja za taj dan. Na mom instagram profilu, postoji tag #planiprogram pod kojim sortiram ove ''zdravlje'' svakodnevne rituale i time sebe podstičem da svakog dana smišljam zanimljive obroke koji će me zasititi, rekreaciju koja ne mora da se svodi na 50 zgibova i užine koje su hranljive, ali i zdrave.

Za neke od ovih obroka ću napisati poseban post sa receptom, dok ću sada samo proleteti kroz plan&program meni. 

Voće za doručak je jedna od bitnih promena koje sam uvela u svoje rituale. Čitav članak o tome (kako, zašto, koliko je to zdravo), imate kod mene na trcanje.rs linku, OVDE. Voće može biti i u vidu ceđenog soka, sa cimetom, medom ili listovima nane. Moj izbor ovde jeste bio ceđeni sok od mandarine sa kašičicom meda.


Čaj kao užina. Znam da zvuči ne tako ohrabrujuće, ali probajte. Tečnost će vam napuniti želudac i time dati privremeni osećaj sitosti, taman toliko do sledećeg obroka. Ako je ta tečnost čaj, onda predlažem matcha (latte na slici ispod) ili aromatizovani crni čaj koji sa kašičicom meda i voćkastom aromom, u potpunosti zadovolji želju za slatkišima i grickalicama.


Domaća paradajz čorba mi je jedno od omiljenih kuvanih jela. Za nju je potrebno do 20 minuta sa sve kuvanjem i vrlo često je jedem sa prepečenim komadom hleba kao kompletan obrok. Recept će biti u zasebnom postu.

Od kako je Kalenić procvetao i zamirisao na sveže povrće, ja se od tada bukvalno davim u salatama. Za njih vam je potrebno svega 10-ak minuta, a dobićete vrlo zdrav, lak i ukusan obrok. Ako pažljivo kombinujete namirnice u salati, garantujem sitost od nekoliko sati. Recept za salatu na slici dole/desno, imate OVDE


Salata na slici dole/levo se sastoji od: paradajza, paprike, mladog luka, belog luka, zelenih maslina, mladog sira, rotkvica i prepečenog nordijskog hleba (jedno parče). Začinjena je maslinovim uljem, zelenim biberom, bosiljkom i gomasijom.

Salata na slici dole/desno se sastoji od: 50g ćurećih prsa, mladog sira, iceberg salate, crvenog kupusa i radiča. Začinjena je belim biberom, maslinovim uljem, bosiljkom i gomasijom. Servirana uz pečene tortilje.


Salata na slici dole/levo se sastoji od: paradajza, crvene paprike, zelenih maslina, rotkvica i mladog sira. Jede se bez hleba, zato je u nju dodato 50g kulena. Začinjena je bosiljkom i gomasijom. I ljuto je zdravo! 

Salata na slici dole/desno se sastoji od: paradajza, rotkvica, mladog luka, zelenih maslina i mladog sira. Začinjena je maslinovim uljem, zelenim biberom i bosiljkom. Bila sam u nedoumici da umesto mladog sira stavim jednu kocku feta sira, ali kako uz ovu salatu ide pečena tortilja i pet komada pečenih (ne prženih!) fileta lososa, odlučila sam se na sir sa manje masnoća.


Za ove bruskete ću pisati zaseban post, takođe. U pitanju je prepečeni hleb sa domaćim namazom i povrćem kao nadevom - u dve varijante. Zeleno i crveno je obavezno na tanjiru + jogurt.


Voće za doručak u još jednoj varijanti, ili kao rana užina. Ne preporučuje se konzumiranje voća u kasne sate, zato ga je najbolje jesti oko dva sata nakon i sat vremena pre obroka. Ovom prilikom sam probala sveže jagode i prve trešnje. Jagode bez šećera - naravno, i dobro oprane hladnom vodom. Uspela sam i da upecam prve šljive na pijaci, pa sam ih u slast pojela i želju zamislila. Njamz! 



Još jednom matcha, ali ovaj put no-no latte verzija, već samo čaj i domaći ledeni čaj verzija. Zeleni čaj je toliko zdrav, da se trudim da makar jednu šoljicu dnevno popijem. Pored velikog izbora ostalih čajeva koje imam na čajnoj polici, srećna sam što uspevam da se izborim sa aromama i držim matche bez dodataka. Recept za domaći ledeni čaj od matche možete pročitati OVDE. Ako niste u mogućnosti da pronađete ovu vrstu zelenog čaja kod vas u prodavnici, matchu možete zameniti bilo kojim drugim čistim zelenim čajem koji nije aromatizovan. 


Adidas Dots Team - iliti, moja verna ''uniforma'' za rekreaciju kako po zimi na -5, tako i leti, na +35. Nisu patike za sport, ali su vrlo lagane, udobne i izdržljive. Kilometre šetnji, ali i trčanja (u momentu kada su mi se prethodne patike raspadale) sam prešla sa njima i srećna sam. Naravno, tu je i crno-beli Adidas šuškavac na tufne - da se sve slaže. :) Slika dole/levo je početak ''duge šetnje'', tačka A - Zemun, dok je slika dole/desno tačka B - Vračar i cilj. Tu noć sam prešla tačno 15.1km za nekih četiri sata hodanja sa dve duže pauze. 

Helanke, majica trcanje.rs, Adidas Dots Team, voda u ranac, GPS podešen i M pod ruku. To je sve što mi je trebalo za jedno rekreativno razgledanje grada. :) Ruta je išla od Zemuna iznad Gardoša, pa smo se spustili kraj Gardoša na kej, pa kejom do Brankovog mosta. Onda na kej s druge strane, pa 25. Maj, kroz donji Dorćol do Bulevara i Vračara. Kada smo stigli do ulaza u zgradu, pisalo je tačno 15.1km.

Još jedna zanimljiva ruta koju planiramo jeste Vračar - 25. Maj - kej - Ada - krug oko Ade - vraćanje do Vračara kroz grad. Planiramo da oborimo kilometre. Planiramo da ubacimo i brzi hod, kao i trčanje. A onda, brisanje prašine sa bajka, pa ćao, zdravo!


Oduvek sam volela te duge šetnje, sa što više kilometara - to bolje. Menjanje ruta, delova grada, istraživanje.. Posebno noću kada je manja gužva, kada mogu da šetam glavnim bulevarom i da se ne čuje ni motor automobila. Uživanje, meditacija, odmor, ali i rekreacija. A posebno volim šetnje nedeljom, jer onda tokom ranog podneva mogu da uživam u balkonima i terasama punim sveća, da zastanem kraj svake kućice sa ogradom od ruža i divim se. Rekreacija kao takva je odlična, posebno za one ljude koji nisu sportski tip. Jer, da budem iskrena, ponekad sam i u haljini i baletankama, sa cvetom u kosi - prelazila iste ove kilometre.. Date night ili samo GPS overload - dođe mu na isto. 

Na slici dole/desno je domaći wrap od: pečenih tortilja napunjenih mladim sirom (ementalerom za M), salatom od krastavca, radiča, kupusa, paprike, šargarepe i junetine u woku. Junetinu sam na žilijen prodinstala u woku sa bambusom, kineskim kupusom, paprikom i kukuruzom. Začinjena je zelenim biberom, gomasijom i sa vrlo malo tamari sosa.


I poslednji insta post jeste o my new babies: Nike Flex Trainer 3! Konačno, nakon toliko potrage za savršenim patikama, evo ih. Lagane, udobne i ženstvene. Ako nas ne uhvati onaj predviđeni tornado večeras - čeka ih prvi kilometar. 

P.S. Stay tuned, jer tek se zagrevam sa ovom pričom. Evo mini hinta: nakon skoro tri godine borbe sa viškom kilograma, ti, zli, mali kg - konačno su počeli da se tope. Woo hoo za mene i ne odustajanje! :)



Svideće vam se i ovo

24 komentara

  1. Woohoo za tebe, indeed :)
    Super super super. Mene ovo vreme ubija i osećam se kao u produženoj zimi - što u raspoloženju, što u kilaži :D To je ionako kod mene sve fleksibilno, ali i ja jedva čekam da zapičimo naše ture šetnji, tu te skroz razumem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mene ovi moji zglobovi i kolena ubijaju. Sinoć mi ni lek, ni masaža nisu pomogli.. Ali shvatila sam da nam je leto zapravo dalo još samo malo fore da se stešemo i zategnemo pred bikini eru. :)

      Delete
  2. to je divno, bas nekako fino dajes sebi motivaciju. i sva hrana izgleda predivno:)
    i ja nisam sportski tip, ali jesam tip za preduge setnje, pa sam tako u nedelju izgorela u obilasku kruga dorcol-kalemegdan-dorcol, nisam bila pripremljena kao ti :)
    divan post i srecno sa planom i programom do kraja <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :* Moram nekako da se animiram, inače u suprotnom jedem samo gluposti, tj. nezdravu hranu jer nemam vremena da kuvam i seckam jedno te isto. :/

      Delete
  3. Svaka ti čast! Samo tako nastavi. :)
    I sama vodim borbu. Radujem se zdravijoj budućnosti.

    Zdrava hrana = fina hrana! Samo treba mašti pustiti na volju.
    Koje boje,a tek okusi... *-*

    Nikeice su slatke za pojesti. :D

    ReplyDelete
  4. Svaka cast na istrajnosti!Ja krenula pa stala. Takav sam meteopata, ubi me ovo vreme.Kao Bubullina, u produzenoj zimi i s kilazom:D Cekam Sunce, moj omiljeni outfit za setnju i oblikovanje tijela;)
    Do tada, uzivam u hraniii.Ljuto je na meniju, a pravila sma i tvoj caj, kao punch ceo dan sam ga ispijala i pravila se da sam na moru,uprkos kisi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja sam.. sve što sam lomila me boli i boli, ali šta ću. Ne mogu da se pravim lenja, bolje nešto da radim kako bih sebe gurkala i bodrila. Slažem se, uz sunce je sve lakše! :) Opa, pa što ne javljaš? Kakav punč, tj. šta si izmenila? :*

      Delete
    2. ahaha, pa samo sam se malo poigrala sa mojim omiljenim alkoholom - rumom, i umesto mandarine sam iscedila limun! Nisam htela da preteram s rumom, pa ga na kraju nesto i nisam osetila. Ali, valjalo je;)
      bthw, Divno!
      i nemoj da kratish tekstice. to je tvoj blog, pisi koliko hoces, ko te voli citace!:*

      Delete
  5. Samo napred sa zdravom ishranom i rekreacijom! I Nike su preslatke. Ja sam dugo bila protiv maxara, i svih Nike slicnih oblika, ali sam u poslednje vreme pocela da zapazam jedne dobre, pa jos jedne, pa jos jedne.. pa onda ove od Iv :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isto tako.. Kada bih mogla Vans i tenisice čitav život da nosim od patika, ali ne može. Ove su baš za trčanje, imaju taj baš skladan oblik, a i vadi ih boja! :)

      Delete
  6. Dragice draga..pa ovo je tako divno motivisuce i ukusno deluje....a posto sam vec jednom probala tvoje djakonije..ubedjena sam da je sve savrseno......Lepo trci veceras....i mah mah za te tvoje kilograme.......buy buy..... <3 pusa

    ReplyDelete
  7. AnonymousJune 11, 2013

    E pa stvarno ne znam sta prvo da komentarisem :)
    Planovi, slatki planovi i slatko planiranje... eh :)
    Divno je setati, ici relativno polako - da mogu da se sagledaju objekti i prizori oko nas. A da li imas u vidu da prelazis kilometre biciklom ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naravno! Imam svašta u vidu i za to si ti kriva i onaj tvoj post o biciklijadi! :) Sve sam smislila, da prefarbam moj bajk, da kupim korpu i da udenem veštačko cveće u nju! Jedva čekam, a onda možemo u žensku vožnju! :*

      Delete
  8. Draga Iv,
    moja najtoplija preporuka, ako ti odgovara ova vrsta aktivnosti je Jillian Michaels 30 Day Shred - www.DietingHub.com. U svakom slucaju, traje 20-25 min dnevno, toliko vremena mislim da svako moze izdvojiti, pod uslovom da nemas nekih zdravstvenih problema ili povreda. Rezultati vidljivi vrrrrrrrrlo brzo!!! A o nivou energije da ti ne pricam! Kad "prezivis" prva 3-4 dana, jedva cekas sutra da ponovo vezbas!
    Pozdrav!

    https://www.facebook.com/pages/Prodavnica-nostalgije/332912906776114

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanja! :) Ostala mi je još samo ona, haha. :) Imam i ja neke vežbe za kičmu koje radim, pa bih mogla i nju nekako da ubacim u sve. Mogu da izdvojim toliko vremena, samo kada bih imala energije za sve. Ako tvrdiš da sa ovim vežbama mogu dobiti boost energije, onda sjajno! Hvala ti na savetu! <3

      Delete
  9. Mislim da je sjajna ideja međusobno dopunjavanje Instagram profila i bloga. Teško je pružati neki zanimljiv sadržaj koji neće biti predmet polemika nekih dokonih, zlih jezika. :*

    ReplyDelete
  10. Taman ono što mi je trebalo - prepeoruka od pouzdanog izvora! U potrazi sam za odgovorajajućom fitnes patikama nedeljama, rešila si mi problem! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam oduševljena! Kukam za savršenim parom od januara, konačno sam našla nešto što mi se sviđa, a udobne su i lagane! :) P.S. Vidi u Đaku. ;)

      Delete
  11. AnonymousJune 13, 2013

    Sjajno :)
    Jedan iskren savet (ja dobila pre par meseci, pa sirim dalje), mada nije nista novo... Naime, kada se predje na ishranu po krvnoj grupi, sve ide mnogo lakse.
    Kada unosimo one namernice koje su potrebne nasem organizmu, imamo vise energije. Me mora znaciti da je zdravo ustvari 'zdravo' za sve nas.
    Od kada sam to uvela kao rutinu, sve se promenilo!
    Visak od par kg (dosadnih par kg, stalno prisutnih) je otisao. Energije dovoljno za rad i aktivnost. Koncetracija na nivou.
    Ma neverovatno :)

    Ko moze i zeli - neka proba! Preporuka :)

    Pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na savetu, ali ja sam sve živo probala.. Čak i tokom aktivnog trčanja, nisam uspevala da skinem ni kilogram. Obično sam strpljiva osoba, ali kada nešto traje tri godine, onda strpljenje brzo nestaje. Mislim da sam pronašla savršen recept, čekam prvo merenje, pa pišem utiske! Hvala još jednom! :)

      Delete
    2. AnonymousJune 14, 2013

      Pa znam kako to izgleda :/ Meni je najvise tokom protekljih par godina energije odlazilo na nerviranje i pitanje - sta vise uciniti...

      Ovo se kod mene pokazalo kao idealno resenje.
      I popravile su se cak i zdravstveno neke druge stvari u mom organizmu.
      A kad sam dublje usla u mozganje, cela ta prica zapravo je tako logicna.
      Ako unosimo u organizam nesto sto ne odgovara krvnoj grupi, ma koliko to bilo zdravo, organizam to ne iskoristi kako treba.
      Ako mu se pruza ono sto mu odgovara dolazi do pravilnog koriscenja i obradjivanja hrane. I onda sve ide prirodno svojim tokom.
      I voda! u litrima :):):)


      Drago mi je zbog tebe, samo napred! Verujem da ces doci do zeljene tezine! ;)

      Pozdrav! :)

      Delete
    3. Hvala puno na podršci! :*

      Delete