Rooibos fiesta

June 28, 2013

Vidim po vašim postovima i fotografijama da je uveliko počela sezona ledenih čajeva i mnogo mi je drago što većina njih jesu prirodni, odnosno, domaći. Samo kada biste znali koliko šećera unosite u svoj organizam svaki put kada popijete flašicu tog i tog ice teaa, koji vas kasnije čini samo još žednijim, banovali biste ih do kraja života. :) A da se ne lažemo, kada krenu vrućine i sparine, imate potrebu da pijete litre i litre nekog osvežavajućeg napitka. Umesto kupovnih, potražite kafiće i restorane koji služe domaće ledene čajeve ili ih sami napravite kod kuće. Za minimum 5 čaša, potrebno vam je 15 minuta + hlađenje, a zadovoljstvo i vitamine koje nakon toga dobijete - biće vam čista motivacija da nastavite dalje sa eksperimentisanjem i kuvanjem ovih supernapitaka!

Ako imate dovoljno vremena, a priređujete neku zabavu, dekoracija može da bude skroz luda! Služenjem rooibos čaja u ovakvim teglicama i bokalima, ukrašenim detaljima poput zastavica, čačkalica sa voćem, washi trakama na kanapu i sl., dajete svojoj Fiesti (zabavi, a ne Fordu) jedinstveni, letnji i egzotični šmek. Dok sam pripremala ovu kompoziciju, osećala sam se kao da sam u prašumi Amazonije. :)

Ujedno, ovaj recept je bio pripreman za premijeru u ELLE magazinu, pa otuda i ova fotka ispod, sa zoomom na moje ime (pravo). I fotografije - za koje slobodno mogu da kažem - možda najbolje koje sam uradila do sada. Ponosna sam i zahvaljujem se ELLE timu i kreativnoj urednici tema, miss Karakaš

P.S. Obično ne stavljam ovoliko fotografija u postove sa hranom i pićem, ali toliko sam oduševljena kako su baš ove ispale, da mi je bilo žao da neku izostavim. 

* Na stranama koje vas rashlađuju pri samom listanju, možete naći još tri recepta koje su pripremile Olivera, Marija i Ana.



Potrebni sastojci za oko 1.5 l ledenog rooibos čaja:

- 1.5 l vode
- 4 kesice ili 4 kašičice rooibos čaja
- 2 kašike meda
- 2 crvena grejpa
- 2 pomorandže
- 1 limeta
- šolja crvenog grožđa
- šolja jagoda
- šaka listova mohito nane

U proključalu vodu dodati čaj u filter kesicama ili rinfuzi. Pustiti da odstoji oko 5-7 minuta. Nakon toga procediti čaj i ostaviti da se ohladi. U međuvremenu, iscediti jedan crveni grejp i jednu pomorandžu u bokal, dodati dve kašike meda i promešati sa čajem tek kada postane mlak. Čaj ostaviti u frižideru preko noći.

U modle za led staviti listove nane, iseckane jagode, limetu i zrna grožđa. Preliti vodom i ostaviti preko noći da se zamrzne. Pri služenju, u čaj dodajte zaleđeno voće u ledu, led različitog oblika (ja sam koristila modlu u obliku srca i štapića), kriške preostale limete, grejpa ili pomorandže. Čaše, teglice ili bokal ukrasite candy cane slamčicama, washi trakama na čačkalicama i svežim listovima mohito nane.

* Rooibos je vrsta crvenog čaja koji potiče iz Afrike i bukvalni prevod mu je ''crveni žbun''. Ne sadrži kofein, pa može da se konzumira i uveče, odnosno pred spavanje. Vrlo je zdrav, jača imunitet i lako se uklapa sa ostalim aromama i ukusima.

* Preostale recepte za domaće ledene čajeve možete pogledati na ovim linkovima:












Svideće vam se i ovo

37 komentara

  1. Prefino i tako osvežavajuće na samo gledanje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uh, ako ikada ponovo budem pravila degustaciju, zovem vas! ;)

      Delete
  2. Kod mene Rooibos i leti i zimi! omiljen, mada sam daleko od velikog poznavaoca cajeva...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menije dovoljno da čujem da piješ Rooibos, a ne hibiskus i kamilicu! ;)

      Delete
  3. Hej...Iv, fotografije su preukusne! *

    ReplyDelete
    Replies
    1. mali update...upravo sam nesto citajuci shvatila da ponekad kada vidim da pise rooibos...ja nekako procitam "radost" hm, sve se vise nosim mislju da to nekako nije slucajno...
      (:*

      Delete
    2. Sad ćeš da me zaraziš, pa ću i ja da čitam radost. Toliko sam se puta vraćala na ovaj tvoj komentar. :)

      Delete
  4. Zasluzilo da bude u "novine" ;*

    ReplyDelete
  5. Krasne fotkice, i caj zvuci odlicno, bas cu probati ovu kombinaciju :)kod mene je najcesce kombinacija zeleni caj ili bazga, sa puno limuna i meda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naravno, i to je vrlo česta kombinacija i kod mene! Nema lepšeg letnjeg pića! :)

      Delete
  6. AnonymousJune 28, 2013

    Divno <3

    moze info - gde si kupila slamcice? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :) http://maliiv.blogspot.com/p/o-blogu-i-meni.html

      Delete
  7. Ja ožednim dok gledam ovo. <3

    ReplyDelete
  8. AnonymousJune 29, 2013

    Slurp, slurp ;)

    ReplyDelete
  9. Baš je jungle;) Bez šale, stvaarno lepo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I bi džungla u mojoj dnevnoj sobi! :))

      Delete
  10. Fantazija Iv, fantazijaaaaaaa

    ReplyDelete
  11. Vrhunske fotke, bravo! :)

    ReplyDelete
  12. Odlicne fotografije!

    ReplyDelete
  13. Ja sam otvorila sezonu domaćeg ice tea i za početak sam zadovoljna. Mislim da je tvoj recept sledeći za isprobavanje :)

    ReplyDelete
  14. Divno, divne slike :)
    p.s. Kupovni ledeni cajevi takodje sadrze dosta oksalata, koji doprinose formiranju kamencica u bubrezima i besici O.o

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam znala i to. :) Hvala na infou! ;)

      Delete
  15. AnonymousJuly 11, 2013

    neverovatno :) sad ima da zasucem rukave i da napravim sebi osvezenje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, hvala! I da čujemo utiske! :)

      Delete
  16. Ovo ja zovem blogerski coup de foudre.
    Sjajan blog!

    ReplyDelete